فارس| محمد خداکرمی معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی با اشاره به ابلاغ آییننامه حقوق مسافر تا یک ماه آینده، گفت: با توجه به مدت زمان تأخیر پروازی شرکتها، در صدور مجوزهای پروازی آتی آنها و صدور اصل مجوز پرواز ایرلاین، تجدیدنظر میشود. او درباره برخورد سازمان هواپیمایی کشوری با تأخیرهای پروازی شرکتهای هواپیمایی افزود: بروز تأخیر پروازی منشأ مختلف دارد، تأخیر به علت شرایط آب و هوایی، نقص فنی هواپیما، شرایط فرودگاه مبدأ و مقصد و شرایط آب و هوایی مسیر رخ میدهد. وی با بیان اینکه بر لزوم اختصاص هواپیمای جایگزین توسط ایرلاینها تأکید شده است، گفت: این سازمان برای حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات، استانداردهای فرودگاهی و هوانوردی و تطابق با الزامات ملی و بینالمللی در راستای ارتقای ایمنی هوانوردی کشور همواره به صورت ماهانه حداقل دو بازرسی از فرودگاههای کشور انجام میدهد. معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بازرسیهای سرزده نمایندگان سازمان هواپیمایی به فرودگاهها به منظور بررسی روند انجام پروازها، اضافه کرد: بازرسان، در مدت زمان معین، گزارشهای دقیقی از میزان تأخیرات تهیه کرده و ارایه میدهند. خداکرمی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری بهعنوان حاکمیت، در گام اول شرکتهای هواپیمایی را که میزان تأخیر آنها غیرمتعارف باشد، احضار کرده و مسئولان آنها باید دراینباره پاسخگو باشند. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در مرحله دوم اگر میزان تأخیرات ایرلاین از حد متعارف افزایش یابد، در صدور مجوزهای پروازی آتی آنها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تجدیدنظر میشود.