شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ریابکوف: رآکتور اراک و تحریم‌ها جزو مسائل حل‌نشده مذاکرات هسته‌ای هستند
نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای با ایران روز سه‌شنبه گفت مسأله رآکتور آب سنگین اراک و همچنین نحوه لغو تحریم‌های ایران، همچنان جزو مسائل حل‌نشده در مذاکرات هسته‌ای هستند.
به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت نحوه فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و نحوه لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، از جمله موضوعات حل‌نشده در مذاکرات هسته‌ای تهران و گروه موسوم به 1+5 است. نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای با بیان این‌که گمانه‌زنی در مورد این‌که چه موضوعی در مذاکرات مهم‌تر از دیگر موارد است، می‌تواند به نتیجه مثبت مذاکرات آسیب بزند، گفت: «متأسفانه، تمامی این موارد، هنوز جزو موضوعات حل‌نشده هستند». وی افزود: «نمی‌خواهم یک مورد را در مقابل دیگر موارد برجسته کنم، نه به این جهت که تعیین این‌که کدام مسأله در مرکز مباحث قرار دارد برای ما دشوار است، بلکه به این خاطر که ما مدت زیادی است که روی موضوعات در قالب یک بسته کار می‌کنیم و ایجاد موازنه میان ابعاد مختلف توافق از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.»

امیرعبداللهیان: روند مذاکرات هسته‌ای مثبت است
معاون وزیر خارجه ایران در نشستی خبری در محل خبرگزاری ایتارتاس گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران با وجود پیچیدگی‌هایی که دارد در مجموع با روندی مثبت پیش می‌رود. به گزارش فارس «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 با وجود پیچیدگی‌هایی که دارد با روندی مثبت پیش می‌رود. امیرعبداللهیان که در نشستی خبری در محل خبرگزاری «تاس» صحبت می‌کرد، در این رابطه گفت: «روند کنونی در مذاکرات با 6کشور، مثبت است. گفت‌وگوهایی که صورت گرفته، پیچیده و جدی است، اما به‌ هر حال ماهیتی مثبت دارد» وی افزود: «اگر طرف مقابل رویکردی منطقی و مثبت نشان دهد و از موضع سختگیرانه خود دست بردارد، تهران آماده رسیدن به توافقی جدی بر سر مسأله هسته‌ای است. الان توپ در زمین طرف مقابل است.»

علی‌اکبر ولایتی: حادثه گروگانگیری سیدنی نقشه مبتذل سیستم امنیتی استرالیاست
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه گروگانگیری سیدنی نقشه مبتذلی است که سیستم امنیتی استرالیا با تبعیت از آمریکا انجام داده است. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم هفته پژوهش که صبح دیروز در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره هویت گروگانگیر در استرالیا اظهار کرد: این یک فرد روانی است که بازیچه دست سیستم امنیتی استرالیا و کشورهای غربی قرار گرفته است. او ادامه داد: این فریبکاری به قدری آشکار بود که قوه‌قضائیه استرالیا مورد نقد نخست‌وزیر این کشور قرار گرفته و در این‌باره گفته است که بسیار بعید است که وی از آن بی‌اطلاع  باشد.  ولایتی تصریح کرد: این فرد در سابقه خود مواردی مانند قتل و کارهای غیرمعقول و غیرقانونی دارد و از استرالیا که به سختی به افراد پناهندگی می‌دهد این امر بعید است که به چنین فردی با اختلالات روانی که می‌تواند ابزار دست قرار بگیرد و قتل و جرائم مختلفی انجام داده را از زندان آزاد کند. او با بیان این‌که خود این فرد مدعی شده که روحانی بوده است، افزود: بعید نیست که این فرد اصلا در حوزه علمیه درس نخوانده باشد. او یک ایرانی بوده و سابقه اختلالات روانی داشته است و عکس‌هایی در این رابطه از او تهیه کرده‌اند و بعد می‌گویند به داعش پیوسته است اما جای تعجب اینجاست که این فرد در خیابان‌های استرالیا آزاد می‌گشت و پلیس کاری به او نداشت که این امر قابل تردید است.

حماس: هیچ‌گاه با ایران قطع رابطه نکرده‌ایم
یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از مناسب بودن زمان فعلی برای سفر رئیس این جنبش به تهران خبر داد. به گزارش فارس، وبگاه خبری «المیادین» به نقل از «سامی ابوزهری» یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که زمان فعلی بهترین شرایط برای سفر «خالد مشعل» رئیس این جنبش به تهران است. خالد مشعل در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «الرساله» فلسطین بر تقویت روابط با ایران تأکید کرد. وی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر اخیر هیأت حماس به تهران گفت: متاسفانه در رسانه‌ها از روابط ایران و حماس زیاد گفته می‌شود و در این مسأله شک‌هایی ایجاد می‌شود که درست نیست و باید برطرف شود. مشعل گفت: ما هیچ‌گاه با ایران قطع رابطه نکرده‌ایم و تاریخی طولانی در روابط خود با تهران داریم و سال‌ها از سوی این کشور پشتیبانی شده‌ایم. اگرچه مسأله سوریه باعث شد تغییراتی در این روابط پیش بیاید اما هیچ‌گاه به مرز قطع شدن نرسید.


تعداد بازدید :  306