شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
عراقچی: زود است درباره نتایج قضاوت کنیم

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از پایان سومین دور از مذاکرات دوجانبه با هیأت آمریکایی گفت: مذاکرات بسیار مفصلی با هیأت آمریکایی داشتیم ولی هنوز در مورد نتایج زود است که قضاوت کنیم. به گزارش فارس، معاون وزیر امورخارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان سومین دور از مذاکرات دو‌جانبه ایران با هیأت آمریکایی گفت: ما مذاکرات بسیار مفصلی با هیأت آمریکایی داشتیم. سیدعباس عراقچی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: اینها به‌عنوان مقدمه‌ای برای مذاکرات روز چهارشنبه که با کل 1+5 انجام می‌شود، خواهد بود.
وی با بیان این‌که درباره مسائلی که مطرح شده است در جلسات چهارشنبه، با مجموع اعضا بحث خواهیم کرد، گفت: در ادامه همین جلسات با فرانسه دیدار دوجانبه خواهیم داشت و جلسات دوجانبه دیگری هم با دیگر اعضای گروه 1+5 برای چهارشنبه تنظیم شده است که برگزار می‌کنیم. عراقچی در پاسخ به این سوال که روی هم رفته فضای مذاکرات چطور بوده است، گفت: فضای مذاکرات البته خوب و با احترام است ولی هنوز در مورد نتایج زود است که قضاوت کنیم.
دور جدید مذاکرات ایران و شش کشور پس از تمدید هفت ماه و هفت روزه توافقنامه ژنو دیروز ساعت ۱۱ به وقت محلی در ژنو و در سطح معاونان برگزار شد. تیم مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست سیدعباس عراقچی بامداد دوشنبه به منظور شرکت در این مذاکرات و انجام رایزنی‌ها در راستای حصول توافق جامع راهی ژنو شد. طی ۲ روز گذشته (دوشنبه و سه‌شنبه ۲۴ و ۲۵ آذرماه) تیم مذاکره‌کننده ایرانی با هیأت آمریکایی طی سه دور و جمعا ۱۲ ساعت در سطح معاونان و کارشناسان به گفت‌وگو پرداخت و آن‌گونه که سیدعباس عراقچی اعلام کرد مذاکرات مفصلی درباره همه موضوعات انجام شد. ایران و شش کشور در سوم آذرماه سال‌جاری و پس از آن‌که  بعد از ۱۰ دور رایزنی درخصوص توافق جامع به این نتیجه رسیدند که حصول توافق جامع به دلیل اختلافات و ازجمله کمبود وقت امکانپذیر نیست، توافقنامه ژنو را برای هفت ماه و هفت روز دیگر تمدید و البته تأکید کردند که تا قبل از چهار ماه آینده برای رسیدن به توافق تلاش کنند.


تعداد بازدید :  292