شهروند| احمدرضا دالوند، گرافیست و نویسنده، دغدغههای گرافیکی و بصری دارد و به نهادهای مختلفی که هیچ رژیم یا هویت بصری ندارند، منتقد است. او در مراسم رونمایی از کتاب «آنِت» که درواقع دستورالعمل طراحی است که برای هنرکده «آنِت» نوشته، میگوید: «تولید چنین کتابی برای یک موسسه بسیار کاربردی است. گالری آنِت از سالها پیش در عرصه ساخت تندیس، کارهای حجمی و... فعالیت میکند اما هیچگاه عملکردش مبنی بر دستورالعمل خاصی نبوده است.» او اشاره میکند: « ستی بیگجانی» این هنرکده را تأسیس کرد اما بعد از او فرزندانش هنر را با صنعت و زیباشناسی را با کاربرد پیوند دادند و کار این موسسه را اعتلا بخشیدند. البته هر موسسهای همانند بانکها، شهرداریها و... نیازمند داشتن یک منشور درباره کارهای گرافیکی و بصری هستند اما من تاکنون ندیدهام کسی از گرافیستی دعوت کند تا برای موسسهشان دستورالعمل طراحی تعیین کند.» دالوند توجه نداشتن به نظام تصویری را ضعف جهان سومی میداند و به سخن یکی از بزرگان ارتباط اشاره میکند که گفته است: «جهان سوم آنجایی نیست که نمیتوانند از گوجهفرنگی 70نوع سُس درست کنند و فقط از رُب گوجه آن بهره میگیرند. بلکه آنجایی است که نمیتوانند از طراحیها و بستهبندیهای متفاوت برای آن محصول بهره ببرند.» او ادامه میدهد: «مرحوم مظاهری، در دهه 40 از یک قلم/فونت برای نوشتن تیتر روزنامه کیهان استفاده کرد، بعدها روزنامههای دیگر هم از همان قلم استفاده کردند و نام آن به قلم «تیتر» تغییر پیدا کرد، همه اینها درحالی است که روزنامههای مختلف میتوانند فونتهای مختلفی داشته باشند و به سراغ گرافیستها بروند تا برای رسانه آنها فونت جدیدی طراحی کنند.» دالوند بر هویت بصری تأکید میکند و میگوید: «خوشحالی من از این است که بالاخره صاحبان یک موسسه اهمیت این موضوع را دریافتند و به دنبال عملی کردن آن برآمدند.» در ادامه این مراسم که شامگاه سهشنبه 25 آذرماه در مجموعه ورزشی- فرهنگی آرارات برگزار شد، ستی بیگجانی، شاهرخ تندروصالح- نویسنده و روزنامهنگار، ایرج جمشیدی- سردبیر روزنامه آسیا، سرج آواکان- استاد دانشگاه، ستارا نظریان- استاد دانشگاه و واران کورکچیان-نویسنده ارمنی برای رونمایی و امضای نمادین روی این کتاب به بالای سن رفتند. اجرای موسیقی زنده و حضور بابانوئل و اهدای هدیه کریسمس به همراه کتاب «آنت» از دیگر برنامههای این مراسم بود.