شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تکیه بر بورس به جای نفت| محمودرضا خواجه‌نصیری مدیر امور بورس‌های سازمان بورس گفت: پتانسیل‌ بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و واگذاری بنگاه‌ها در بورس با استفاده از منابع مردم به دولت کمک زیادی خواهد کرد. او افزود: یکی از راه‌های عدم وابستگی دولت به نفت، تأمین مالی از طریق ابزارهای مختلف بورس است. او گفت: اخذ عوارض و افزایش نرخ خوراک، صنایع در کنار محدودیت در نرخ‌گذاری محصولات در کوتاه‌مدت به کمک دولت خواهد آمد اما در بلندمدت، بنگاه‌های اقتصادی امکان تکمیل زنجیره تولید و افزایش آن را نخواهند داشت.

   واگذاری سرخابی تا پایان ‌سال قطعی است| پوری‌حسینی معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس طبق الزام قانون تا پایان‌ سال انجام خواهد شد و دولت و خریدار قطعاً در این جریان متضرر نخواهند شد. به گفته او، واگذاری این 2 باشگاه برخلاف اظهارنظر عده‌ای که روال فعلی را می‌پسندند، به مطالبه عمومی تبدیل شده است. او در مورد دلیل تأخیر هم تأکید کرد: نامه‌ای از سوی بازپرسی شعبه انقلاب به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شد که از مدیران باشگاه شکایت شده است البته این موضوع درحال حل‌وفصل است.

  تداوم حرکت توسعه‌محور بازار سرمایه| علی سعیدی معاون سازمان بورس، تغییر مدیریتی در سازمان را اقدامی در جهت تداوم حرکت توسعه‌محور بازار سرمایه دانست و تأکید کرد: قطعا مدیریت جدید، ضمن اهتمام به حل مشکلات صنایع، تدابیر لازم برای تداوم حرکت بازار سرمایه در مسیر توسعه روزافزون و ایفای نقش جدی در نظام اقتصادی خواهد داشت.

   تغییر زمان عرضه محصولات پتروشیمی| با توجه به ایام سوگواری، زمان عرضه‌های محصولات پتروشیمی برای هفته منتهی به 4 دی‌ماه در بورس کالای ایران تغییر کرد. به این ترتیب عرضه محصولات پتروشیمی خارج از سیستم بهین‌یاب، روز شنبه 29 آذرماه صورت خواهد گرفت؛ این درحالی است که عرضه محصولات پلیمری مشمول سیستم بهین‌یاب، روز دوشنبه اول دی‌ماه انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  198