شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
ارایه خدمات حمایتی- معیشتی

علاوه بر ارایه خدمات بهداشتی- درمانی توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، این سازمان با بهره گیری از مشارکت اعضا و داوطلبان خود نسبت به ارایه خدمات حمایتی – معیشتی به نیازمندان، محرومین و عموم مردم نیز اقدام می‌نماید که در این برنامه‌ها در کنار ارایه خدمات بهداشتی- درمانی، خدمات حمایتی- معیشتی نیز ارایه می‌گردد. برنامه هایی همچون خادمین حرم مهرورزی، فرشتگان رحمت، سفره‌های مهربانی، داوطلبان عاشورایی، نیابت، پروژه‌های محرومیت زدا و پنجره‌های امید (حامیان کرامت) نمونه ای از این برنامه‌ها می‌باشند. بهره وران این پروژه‌ها علاوه بر محرومین، نیازمندان و قشر آسیب دیده، شامل سالمندان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و عموم مردم نیز می‌باشند.


پروژه‌های محرومیت زدای استانی و شهرستانی

پروژه‌های محرومیت زدا شامل پروژه‌های حمایتی و معیشتی به منظور کاهش آسیب ها، نیازها و کمبودهای مناطق و با توجه به نیاز آن منطقه برنامه ریزی و اجرا می‌گردد. پس از مشاهده، شناسایی و بررسی نیازهای یک منطقه اقدامات اولیه اجرای پروژه همانند برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه، تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای اجرای پروژه، اطلاع‌رسانی و دعوت از اعضا و داوطلبان متخصص و توانمند و همچنین هماهنگی با مسئولان آن منطقه جهت اجرای پروژه صورت پذیرفته و اجراکننده پروژه به همراه تجهیزات و امکانات مورد نیاز به آن منطقه اعزام و نسبت به اجرای پروژه اقدام می‌نمایند. پروژه‌های محرومیت زدا شامل پروژه‌های معیشتی، درمانی، آموزشی، عمرانی و... می‌باشند که بر اساس کمبودهای یک منطقه طراحی و اجرا می‌گردند.


سمن‌های در تعامل با سازمان داوطلبان

جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم‌نهاد غیردولتی و به منظور فعال سازی و توانمندسازی سایر   سازمان‌های مردم نهاد و همچنین بهره گیری از توانایی‌ها و مشارکت این سازمان‌ها همواره برنامه ریزیهایی را جهت تعامل و همکاری با سازمان‌های غیردولتی همسو با اهداف جمعیت هلال احمر انجام داده است. به همین منظور سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر پس از انعقاد توافقنامه همکاری با سازمانهای مردم نهاد ضمن بهره گیری از مشارکت این سازمانها در برخی برنامه‌های خود، پروژه‌ها و طرحهایی را به صورت مشترک جهت رفع بخشی از محرومیتها و کمبودهای جامعه اجرا می‌نماید.

توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی

آموزش اعضا و داوطلبان

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیرباز همواره به دنبال جذب افراد توانمند با دانش، مهارت و تخصصهای مختلف بوده است. همچنین به منظور ارتقای دانش و مهارت، توانمندسازی و توان افزایی اعضا و داوطلبان و بهره گیری بهینه از توانمندیهای این افراد در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط اقدام می‌نماید تا ضمن ایجاد انگیزه جهت حضور فعال و موثر آنان در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان داوطلبان از مشارکت بیشتر این افراد نیز بهره برداری گردد. دوره‌های آموزشی مرتبط شامل امداد و کمکهای اولیه، پایه داوطلبی، کتاب کار داوطلبی و پیشگیری از ایدز و هپاتیت و... می‌باشد.


 

 

 


تعداد بازدید :  264