شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
ادامه بارش‌ها در دامنه‌های البرز و زاگرس

تحلیل داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد، از بعد از ظهر امروز گستره بارش‌ها دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. بعد از ظهر امروز در نوار غربی کشور به تدریج از مقدار ابر‌ها کاسته خواهد شد. این سامانه روز چهارشنبه در سواحل شمالی و شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های غربی البرز ابرناکی، بارش باران گاهی با وزش باد، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.
هوای شهر تهران امروز نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد خواهد بود. همچنین در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز ۱۰ درجه سانتیگراد و کمینه آن ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. هوای شهر تهران در روز چهارشنبه نیز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز ۹ درجه سانتیگراد و کمترین آن به یک درجه سانتیگراد می‌رسد.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط ناسالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون، با ۲ عدد افزایش، فرا‌تر از حد مجاز بوده و روی عدد ۱۲۶ قرار گرفت. البته میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۶ به ۷۱ (سالم) و دی اکسیدنیتروژن نیز از ۵۷ به ۶۹ (سالم) در همین مدت افزایش داشته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۵ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌ چهارمحال‌وبختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


تعداد بازدید :  378