شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
هر آنچه باید از قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان اروپا بدانید
جاده خوب، هوا داغ

شهروند| قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا با 3‌سال تأخیر به آرزوی ‌سال 2011 خود مبنی بر رقابت با شالکه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسید. اگر آن زمان سفیدها به دلیل حضور رائول، اسطوره‌شان در تیم حریف، مایل بودند فینال را مقابل آبی‌ها برگزار کنند، حالا چه دوست داشته باشند و چه با اکراه به قضیه نگاه کنند باید در یک هشتم نهایی فصل 2015-2014 لیگ قهرمانان مقابل تیم در حسرت قهرمانی بوندس‌لیگا    بایستند.
آرزوی برآورده شده آقای خاص
کاش مورینیو از خداوند خواسته دیگری داشت! خواسته او برای رویارویی با پاری‌سن‌ژرمن، مغناطیسی روی دستان کارل‌هاینس ریدله، بازیکن سابق دورتموند و میهمان مراسم قرعه‌کشی یک هشتم لیگ قهرمانان به وجود آورد و انگار او بی‌اراده، پاری‌سن‌ژرمن را رقیب چلسی کرد. بایرن‌مونیخ آماده اگر فکری به حال آدریانو، یکی از تنها 2 زننده 5 گل در یک بازی لیگ قهرمانان و رقم‌زننده سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ این رقابت‌ها کند، می‌تواند به راحتی شاختار را از پیش رو بردارد. ریدله وقتی درحال برداشتن قرعه رقیب دورتموند (تیم سابقش) بود، تصور نمی‌کرد روزی علاوه برپاها به کمک دست‌هایش هم دورتموند و یووه را به جان هم بیندازد!
زننده گل‌های قهرمانی دورتموند در فینال فصل 1997-1996 لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس، این‌بار با دستانش، زنبورهای آلمان را به جان بانوی پیر ایتالیا انداخت و حالا رقبای فینال جام در جام اروپا و لیگ قهرمانان، این بار قبل از یک فینال به مصاف هم می‌روند. برای این‌که تم تکرار که در سرود لیگ قهرمانان حضور پررنگی دارد در بازی‌های این جام هم نمود داشته باشد، یک نبرد تکراری تدارک دیده شد؛ جدال بارسلونا مقابل منچسترسیتی. 2 تیم فصل قبل هم در این مرحله به مصاف هم رفتند؛ سیتی اصلا دوست ندارد پس از 2 حذف در مرحله گروهی در چهارمین حضور در لیگ قهرمانان، برای دومین بار متوالی در یک مرحله مشابه (یک هشتم نهایی) حذف شود. گویا دعاهای ونگر در کلیسا جواب داد چون موناکوی نه چندان قدرتمند (تیم سابق او) نصیب توپچی‌ها شد. در 2 بازی دیگر هم لورکوزن به مصاف آتلتیکو مادرید می‌رود و در خنثی‌ترین رقابت ممکن، پورتو رویاروی بازل، قاتل بزرگ انگلیسی‌ها می‌ایستد.
برنامه یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان
دور رفت
سه‌شنبه 28 بهمن:  پاری سن ژرمن- چلسی و شاختار- بایرن/ چهارشنبه 29 بهمن: شالکه- رئال‌مادرید و بازل- پورتو/ سه‌شنبه 5 اسفند: منچستر‌سیتی- بارسلونا و یوونتوس- دورتموند/  چهارشنبه 6 اسفند: لورکوزن- آتلتیکو مادرید، آرسنال- موناکو
دور برگشت
سه‌شنبه 21 بهمن: رئال‌مادرید- شالکه و پورتو- بازل/ چهارشنبه 22 بهمن: چلسی- پاری سن ژرمن و بایرن- شاختار/ سه‌شنبه 28 اسفند: آتلتیکو مادرید- لورکوزن و موناکو- آرسنال/ چهارشنبه 29اسفند: بارسلونا- منچستر‌سیتی و دورتموند- یوونتوس

 


تعداد بازدید :  301