شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
کوچ مدال‌آوران به کشورهای خارجی
کاراته ایران در مسیر پیشرفت

شهروند| درحالی‌که کاراته ایران در سال‌های اخیر در مسیر کسب سکوهای جهانی گام برداشته اما کمتر اتفاق افتاده که ورزشکاران این رشته برای مبارزه به کشورهای خارجی کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های خارجی در بیایند اما این بار به نظر این اتفاق برای 2 عضو تیم‌ملی درحال رخ دادن است.
گنج زاده و عسکری در راه الاهلی امارات
بعد از درخشش کاراته کارهای ایرانی در مسابقات جهانی باشگاه الاهلی امارات برای رقابت‌های لیگ داخلی امارات، باشگاه‌های جهان و لیگ جهانی کاراته (کاراته وان) خواستار جذب سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری شده است. در تنها نمونه مشابه‌ سال گذشته حمیده عباسعلی، کاراته‌کای طلایی ایران در بازی‌های آسیایی برای همین تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به میدان رفت. این دو ملی‌پوش نیز به توافق اولیه با این باشگاه رسیده‌اند و قرار است بقیه کارها مربوط به حضور در امارات و امضای قراردادشان طی روزهای آینده انجام شود. گنج‌زاده و عسگری روز یکشنبه برای گرفتن نامه حضور در امارات به فدراسیون کاراته رفتند و جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون داشتند که نتیجه آن مثبت بود. کاراته امارات در سطح آسیا و حتی جهانی از سطح متوسطی برخوردار است اما تیمهای باشگاهی آن مثل دیگر رشته‌ها ازجمله فوتبال سرمایه‌گذاری زیادی روی ورزشکاران کشورهای خارجی داشته‌اند و لژیونر شدن این 2 کاراته‌کار می‌تواند هم از نظر فنی و هم مالی به سود خودشان و کاراته ایران باشد.
عسکری: این اتفاق به‌سود کاراته ایران است
بهمن عسکری، ملی‌پوش تیم‌ملی کاراته در رابطه با حضورش در تیم الاهلی امارات به «شهروند» می‌گوید: «ما در اولین اقدام پس از این پیشنهاد به فدراسیون مراجعه کردیم که رئیس فدارسیون نیز با حسن نیت و بدون توجه به حاشیه‌های اخیر مجوز حضور ما را در این کشور صادر کرد.
در واقع ابتدا مسئولان این تیم عربی خواستار سجاد گنج‌زاده شده بودند و او نیز من و چند ملی‌پوش دیگر را معرفی کرد که فقط من مورد قبول قرار گرفتم. امیدوارم این راه تداوم داشته باشد تا کاراته‌کاران دیگر نیز بتوانند لژیونر شوند زیرا این مسأله به نفع کاراته ایران است.» وی همچنین می‌افزاید: «البته من با تیم دانشگاه آزاد نیز قرارداد دارم اما با صافی صحبت می‌کنم تا مجوز جدایی من را صادر کند.  سطح رقابت‌های لیگ امارات بسیار بالاست و کاراته‌کاران برتر جهان نیز در تیم‌های دیگر حضور دارند و به نوعی کری‌خوانی بین باشگاه‌های اماراتی وجود دارد. این قرارداد چه از نظر مالی و چه از نظر فنی به نفع ماست.»


تعداد بازدید :  280