شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
پیشنهادی برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور به رئیس‌جمهوری

طبق آمارهای ارایه شده در سال‌های اخیر، ایران در شاخص‌های جهانی کسب‌وکار از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، رتبه ایران در گزارش 2014 بانک جهانی در کل شاخص‌های کسب‌وکار رتبه 152ازمیان‌189 کشور می‌باشد. این درحالی است که انجمن بهره‌وری ایران درصدد برگزاری دومین جشنواره بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار کشور با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی است. هدف از برگزاری این جشنواره تقویت فضای رقابتی و افزایش توان رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد. افزایش توان رقابت‌پذیری بهترین راهکار برای رشد بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار و در پی آن رشد اقتصادی و ارتقای جایگاه کشور در شاخص‌های جهانی کسب و کار است و بدون‌ شک ارتقای این جایگاه تنها با حمایت، اعتماد و همکاری صمیمانه دستگاه‌های دولتی و همت و باور ویژه بنگاه‌های اقتصادی کشور محقق می‌شود.
بهبود فضای کسب و کار، رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی حلقه‌های زنجیری هستند که چرخ ارتقای کیفیت و رفاه زندگی آحاد جامعه را می‌چرخاند و فقدان هر یک از این حلقه‌ها مستقیما بر زندگی مردم اثر سوء می‌گذارد. امروز دولتمردان درصدد هستند تا با بکارگیری نظام بهره‌وری ظرفیت‌های بالقوه موجود در حوزه‌های خدماتی، تولیدی و اداری را  فعال سازند؛ از این روست که با تعیین نقش 33درصدی افزایش بهره‌وری در رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده در برنامه پنجم توسعه، پرونده این مهم را روی میز نهاده و با اقدامات اجرایی در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نیز تشکیل کارگروه و تعیین مسئول اجرایی و شاخص‌ها عزم جدی خود را برای نیل به هدف یادشده نشان می‌دهند.
دومین جشنواره بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار با حضور مسئولان، فعالان و تشکل‌های بهره‌وری، اساتید دانشگاه و چهره‌های شناخته شده علمی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی سرآمد کشور در روز یکشنبه 7 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود و نتایج آن در قالب یک پیشنهاد روشن و مدون به رئیس‌جمهوری محترم تقدیم خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  248