شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

تمدید پیمان پولی دو‌جانبه چین و قزاقستان: بانک‌های مرکزی چین و قزاقستان تصمیم گرفتند پیمان پولی دو‌جانبه خود را به مدت 3‌سال دیگر تمدید کنند. یک مقام بانک مرکزی چین اعلام کرد: این حرکت یک اقدام مناسب برای بهبود جایگاه پول‌های ملی چین و قزاقستان و افزایش همکاری‌های مالی است که تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه را تقویت کرده و از ثبات مالی منطقه حفاظت می‌کند. (شینهوا)
با نفت ۴۰دلاری هم اوپک تولیدش کم نمی‌شود: سهیل المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی اعلام کرد: در صورت کاهش قیمت نفت و حتی رسیدن آن به 40دلار در هر بشکه، اوپک تولید خود را کاهش نخواهد داد. او افزود: کاهش قیمت نفت به 60دلار و حتی 40دلار در هر بشکه باعث تغییر دیدگاه اوپک در زمینه میزان تولید خود نخواهد شد. (تلگراف)
دلال‌ها نفت را ارزان کردند: عبدالله البدری، دبیرکل اوپک با اذعان به این‌که کاهش قیمت نفت بیش از حد بوده، این امر را ناشی از فعالیت دلالان و نه عوامل پایه‌ای دانست و هشدار داد اگر سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت متوقف شود، قیمت نفت به ۱۴۷دلار‌ سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. (رویترز)
خیز پاکستان برای تجارت با روسیه: قرار است نمایندگان اقتصادی پاکستان و روسیه در ماه جاری میلادی برای گسترش روابط تجاری با یکدیگر مذاکره کنند. پاکستان در تلاش است اختلافات مالی با روسیه را که از 17‌سال پیش ادامه داشته و مانع گسترش روابط تجاری - اقتصادی بین دو کشور شده را حل کند. (فارس)
صادرات میعانات گازی ایران ۲برابر شد: آژانس بین‌المللی انرژی طی گزارشی اعلام کرد صادرات نفت فوق‌سبک ایران از ۹۰‌هزار بشکه در روز در ۱۱ماه نخست پارسال به ۱۹۰‌هزار بشکه در روز در مدت مشابه امسال رسیده است. براساس این گزارش از ابتدای امسال تاکنون (سال میلادی) صادرات نفت ایران به‌طور متوسط برابر با 1.1‌میلیون بشکه در روز بوده است.


تعداد بازدید :  309