شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
عنایت خیرین به بیماران در سفرنامه سلامت و امید
تقبل کمک هزینه درمان ۳۰۰ بیمار سرطانی و دیابت در دهلران

در دومین روز از اجرای سفرنامه سلامت و امید در استان ایلام که در شهرستان دهلران برگزار شد، پزشکان متخصص و جراح در ۱۸ چادر سلامت پذیرای مراجعان بودند.
در دومین روز از اجرای سفرنامه سلامت و امید در شهرستان دهلران ایلام، خیرین این شهرستان کمک هزینه درمان ۳۰۰ بیمار سرطانی و مبتلا به دیابت را تقبل کردند.
در این برنامه ۱۵۰۰تن از مردم این شهرستان حضور داشتند و از این تعداد ۸۰۰نفر از خدمات ویزیت رایگان، دارو، خدمات مامایی، مشاوره و... بهره‌مند شدند. مسعود نظرزاده یکی از خیرین کمک هزینه پیشگیری و درمان بیماری‌های شایع در شهرستان دهلران را تقبل کرد. 5پزشک متخصص و جراح با تخصص‌های ارتوپدی، اعصاب و روان، قلب و عروق، داخلی، اطفال و جراح عمومی به همراه ۲ پزشک عمومی در سفرنامه سلامت و امید شهرستان دهلران به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه کردند. در 18 چادر پزشکان عمومی، متخصص، جراح و ماما حضور دارند و خدماتی در زمینه غربالگری سلامت، شنوایی‌سنجی نوزادان، پیشگیری از اعتیاد و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ایدز نیز به مردم ارایه شد.
این گزارش می‌افزاید سبزی فرماندار شهرستان دهلران زمینی در دشت عباس برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای از سوی استانداری ایلام به جمعیت هلال‌احمر اهدا کرد و اعتبار ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومانی نیز برای ساخت آن اختصاص داده خواهد شد.
این گزارش حاکی است شریفی دیگر خیر دهلرانی پرداخت کمک هزینه پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطانی و دیابت را متعهد شد.
احمدی، نماینده مردم آبدانان، دهلران و ایلام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر باید پیشگیری از بروز بیماری‌ها را به صورت مستمر دنبال کند، افزود: «برخی از مردم ساکن در شهرستان دهلران به بیماری سالک مبتلا شده‌اند، اگر در این زمینه پیشگیری‌های لازم می‌شد شاهد بروز بیماری سالک در این شهرستان نبودیم.» او با بیان این‌که سفرنامه سلامت و امید برنامه خوبی است که از سوی جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود، گفت: «باید اجرای این سفرنامه تقویت شود و امیدواریم در این زمینه خیرین و مردم مشارکت لازم را داشته باشند تا پیشگیری از بیماری‌های رایج در هر شهرستان‌ به جد پیگیری شده و شاهد ریشه‌کنی بیماری‌های شایع باشیم.»
ضرورت تقویت و افزایش شمار پایگاه‌های امدادونجات
امیرعلی سبزی، فرماندار شهرستان دهلران هم با تأکید بر این‌که در حوزه سلامت و بهداشت خدمات خوبی ارایه شده است، اظهار کرد: «انتظار می‌رود برای بهداشت دهان و دندان مردم ساکن در مناطق محروم استان ایلام و دهلران اقدامات لازم صورت گیرد.»
او درباره اختصاص زمین برای ساخت پایگاه امدادونجات جاده‌ای در مسیر دشت عباس، یادآور شد: «دشت عباس از مسیرهای پرتردد و حادثه‌ساز شهرستان دهلران است و لذا احداث پایگاه امدادونجات جاده‌ای در این مسیر ضروری است، بنابراین فرمانداری شهرستان دهلران قطعه زمینی برای احداث این پایگاه با اعتباری بالغ بر ۵۰ تا ۱۰۰‌میلیون تومان در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار می‌دهد.»
حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران نیز با اشاره به اینکه در موضوع سلامت مردم شاهد مشکلاتی هستیم، گفت: شهرستان دهلران در فاصله ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و این فاصله و از سویی نبود امکانات و تجهیزات درمانی موجب به خطر افتادن جان بیماران می شود؛ بنابراین باید در زمینه تقویت تجهیزات درمانی اقدامات لازم صورت گیرد.


تعداد بازدید :  308