شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
طراحی گفت‌وگو برای رسانه

|  محدثه سحرخیز  |

کتاب «گفت‌وشنود‌های رسانه‌ای» نوشته اندرو توسلون با ترجمه پروین حیدری ازجمله کتاب‌های ارزشمند در حوزه دانش رسانه‌ای است.
در این کتاب به بررسی گفت‌وگوهایی پرداخته شده که در رادیو و تلویزیون پخش می‌شوند. این کتاب با توجه به سبک برنامه‌ها از قبیل  تفسیر، گفت‌وشنود، مصاحبه و مناظره به چیستی و چگونگی طراحی گفت‌و‌گو در گونه‌های مختلف برنامه برای مخاطبان رسانه می‌پردازد. این کتاب ازجمله کتاب‌های مفید برای دانشجویان رشته ارتباطات علوم اجتماعی است. موضوعات اصلی این کتاب در 42 متن تجربی از مجموعه  متونی برگزیده شده که طی 10‌سال جمع صورت پذیرفته است. تحلیل گفت‌و‌گوی خبری، گفت‌و‌گوی سیاسی، گفت و‌گوی ورزشی، گفت‌وگوی جوانان، گفت‌و‌گوی معمولی و گفت‌و‌گو با شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار از دیگر مباحث این کتاب است.

 


تعداد بازدید :  386