شماره ۱۷۰۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
خبر

موادفروشی داماد و مادرزن در نازی‌آباد
خانواده‌ای که با همکاری یکدیگر اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده بودند، توسط مأموران پلیس پایتخت دستگیر شدند. مدتی قبل مأموران کلانتری با دریافت خبرهای متعدد مبنی بر توزیع مواد روانگردان و مواد مخدر در یکی از محلات نازی‌آباد رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و متوجه شدند که گزارش‌های واصله صحت داشته است و توزیع این مواد مخدر توسط اعضای یک خانواده انجام می‌شود. با هماهنگی مقام قضائی، مأموران کلانتری نازی‌آباد روز گذشته به مخفیگاه متهمان اعزام شدند و در عملیاتی اعضای این خانواده سه نفره را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
در بازرسی‌های انجام‌شده دو کیلوگرم مخدر شیشه نیز کشف و ضبط شد. مواد مخدر از سوی مادر، دختر و داماد خانواده توزیع می‌شد. این افراد خانه‌ای دو طبقه را به محل فعالیت خود تبدیل کرده بودند و در یک طبقه زندگی و در طبقه‌ای دیگر اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند. به گفته سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت برای هر سه متهم دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد و آنان به همراه پرونده و مواد مخدر کشف‌شده در اختیار پایگاه هفتم پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

اعلام دلیل تیراندازی در چند نقطه از تهران
شهروند| شلیک 6 تیر در طول مسیر تعقیب و گریز سارقان از بزرگراه شهید کاظمی تا خیابان جشنواره تهرانپارس علت تیراندازی‌های شامگاه پنجشنبه بود.
شامگاه پنجشنبه  مأموران پلیس آگاهی برای دستگیری 6 عضو یک گروه از سارقان وارد عملیات شدند که این سارقان به محض مشاهده عوامل پلیس با یک دستگاه سواری پژو اقدام به فرار کردند که در پی آن تعقیب و گریز میان مأموران پلیس و متهمان آغاز شد. تعقیب‌وگریز میان پلیس و مأموران ادامه داشت تا این‌که در بزرگراه شهید کاظمی، راننده سواری پژو خودروی خود را به موتورسیکلت حامل سه نفر که از اعضای یک خانواده بودند، کوبید تا با این اقدام بتواند مأموران را پشت سر گذاشته و متواری شود؛ اما در همین حین گشت‌های کمکی از سوی پلیس نیز وارد عمل شده و یک گروه از مأموران مقدمات انتقال سه عضو این خانواده به بیمارستان را فراهم کرده و گروه‌های دیگر به تعقیب متهمان ادامه دادند.
در جریان تعقیب و گریز، مأموران که با بی‌توجهی راننده خودروی پژو به دستور ایست پلیس روبه‌رو شدند، با رعایت قوانین بکارگیری سلاح اقدام به شلیک 6 تیر در طول مسیر تعقیب و گریز کرده و سرانجام در محدوده چهارراه سیدالشهدا در خیابان جشنواره تهرانپارس اقدام به دستگیری این افراد کرده و آنان را به مقر انتظامی منتقل کردند. با انتقال این افراد، رسیدگی به پرونده‌شان در پلیس آگاهی تهران بزرگ در دستور کار قرار گرفت و آسیب‌رساندن به اعضای یک خانواده در جریان تعقیب و گریز و بی‌توجهی به فرمان پلیس نیز به جرایم‌شان افزوده شد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تأیید این خبر اعلام کرد که متهمان هم‌اکنون با دستور مقام قضائی در مقر پلیس آگاهی هستند و اعضای خانواده نیز در بیمارستان مراحل درمانی خود را طی می‌کنند.

سرقت در پوشش کمک به سالمندان
شهروند| سارقی که به بهانه کمک به افراد مسن اقدام به‬ سرقت‬ از‬ آنان‬ می‌کرد،‬ دستگیر شد. روز پنجشنبه  پیرمرد و پیرزنی به کلانتری مراجعه و اعلام کردند که در سالن روبه‌روی یکی از تعاونی‌ها نشسته بودند تا ساعت حرکت اتوبوس برسد. آنان با رسیدن ساعت حرکت، شروع به برداشتن ساک‌های خود کردند که فردی حدود سی‌وپنج تا چهل ساله به این دو نفر نزدیک شد و قصد داشت تا در حمل ساک‌ها به آنان کمک کند اما زمانی که این فرد از آنان دور شد، متوجه شدند کیف‌دستی‌شان که پول  و گوشی تلفن همراه‌شان در آن بود به سرقت رفته است. با دریافت شکایت و این‌که سرقت به‌تازگی اتفاق افتاده بود، مشخصات ظاهری متهم از مالباختگان اخذ و گشت‌های انتظامی هدفمند آغاز شد. در گشت‌زنی‌های انجام‌شده مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب موفق شدند سارق را در حالی ‌که مشغول تعویض لباس خود بود، شناسایی و دستگیر کنند. در بازرسی از متهم اموال مالباختگان شامل ۸۰۰‌هزار تومان وجه نقد و گوشی همراه کشف شد. علاوه بر کشف اموال شاکیان در بازرسی از متهم دو دست لباس دیگر کشف شد و متهم در خصوص لباس‌های همراه خود توضیح داد که پس از سرقت برای جلوگیری از شناسایی‌شدن لباس خود را تعویض کرده است.
متهم در بازجویی اولیه اعتراف کرد که پس از جداشدن از شاکیان و سرقت گوشی همراه و وجوه نقد، ساک‌دستی مالباختگان را در سطل زباله‌ای در همان حوالی انداخته و بلافاصله به این محل مراجعه کرده است و در حال تعویض لباس خود بوده که دستگیر شده است. سرگرد سلیمانی‌مقدم، رئیس کلانتری پایانه غرب با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم گفت: «این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم و کشف دیگر جرایم احتمالی روانه دادسرا شد.»


تعداد بازدید :  508