مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام در نیشابور برگزار شد و این اتفاق به قدری مورد توجه کاربران فعال در توییتر قرار گرفت که آنها هشتگ خیام را به ترند اول توییتر فارسی تبدیل کردند.
ریاضی، نجوم، فلسفه، موسیقی، ادبیات و... فرض کن تو همه این زمینهها در سطح جهانی تخصص داشته باشی بعد بگی: «از آمدنم نبود گردون را سود/وز رفتن من جلال و جاهش نفزود/وز هیچکسی نیز دو گوشم نشنود/کاین آمدن و رفتنم از بهر چه بود»
هر طایفهای به من گمانی دارد/من زانِ خودم، چُنانکه هستم هستم
قومی متفکرند اندر ره دین / قومی به گمان فتاده در راه یقین/میترسم از آنکه بانگ آید روزی/ کای بیخبران راه نه آنست و نه این
فقط هوشنگ سیحون میتونست سازنده آرامگاه #خیام باشه. شعر دیواره رو بده جلالالدین همایی انتخاب کنه، ده پایه متقاطع رو برای اشاره به هندسه،گل سنبله رو اشاره به ریاضیات وستاره سقف رو برای اشاره به نجوم تعبیه کنه و حتی درختای زردآلو رو برای تحقق آرزوی خیام که درچهار مقاله عروضی اومده!
افسوس که بیفایده فَرسوده شدیم.
اینکه #گوگل لوگوی خودش رو به مناسبت زادروز #خیام تغییر میده نشون میده چقدر بزرگ بود.
خیام همون شاعریه که کج مینشست اما راست میگفت.
گوگل هم به مناسبت خیام یه صفایی داد به خودش اما خیلی از ما از کنار داشتن خیام به راحتی میگذریم.
سری جدید برنامه هفت، هفتهبههفته بیشتر با سیل نقدها و اعتراضات تندوتیز مواجه میشود. این اتفاق در آخرین برنامه هفت که روز گذشته روی آنتن رفت، بیشتر و بیشتر شد.
در آخرین برنامه هفت، مسعود فراستی با اعلام نقدشدن فیلمهای دزدان مغازه و هامون داریوش مهرجویی حاشیهساز شد. تصمیمی که نقدهای زیادی را در فضای مجازی موجب شد و بسیاری از کاربران به این نکته اشاره کردند که «چرا جای نقدِ کمدیهای چیپ و مبتذل روی پرده و فیلمهای سفارشی، در اقدامی حیرتآور هامونِ مهرجویی نقد میشود!»
دلایل اعتراضات مجازی به هفت محمدحسین لطیفی فراوان است. کاربری که از فعالان رسانه نیز هست، ذیل هشتگ هفت نوشته: «دوباره محمدتقی فهیم و دوباره خسرو نقیبی. خسته نباشید.» کاربر دیگری هم نقدی دیگر دارد: «برنامه هفت دختر شهید بابایی رو آورده بهعنوان کارگردان و محسن علیاکبری رو بهعنوان تهیهکننده؛ و اونا هم از فیلمشون بهعنوان ژانر مندرآوردی یاد میکنن و لطیفی هم تماشا میکنه.»
نظرات منفی البته منحصر به این موارد نمیشود: «برنامه هفت هر هفته مضحکتر، شگفتانگیز و حتی سورئالتر میشود! باورتان میشود که هفت جای نقد کمدیهای چیپ و مبتذل و فیلمهای سفارشی، هامون داریوش مهرجویی را نقد کرده و البته دلهدزدهای فروشگاه را؟»یا: «هفت این سری با اختلاف بیخاصیتترین، مضحکترین، خنثیترین، سطح پایینترین و بیمخاطبترین هفت دوران است.» این نظرات البته بهعنوان یادداشت در سینماکات نیز منتشر شده بود.