جاسوسهای بینالمللی تنها افرادی نیستند که به زیر نظر گرفتن رفتار اهدافشان علاقهمندند؛ تولیدکنندگان محصولات مختلف هم نیازمند کسب اطلاعات در مورد خریداران محصولاتشان هستند. این احتمال میرود که در آینده نهچندان دور، کمپانیهای تجاری از ابزار جاسوسی برای دستیابی به این اطلاعات استفاده کنند. کمپانی المکس (Almax) مانکن بیونیکی به نام آیسی (EyeSee) ساخته است که در داخل چشمش دوربین مخصوص قرار دارد. این مانکن که تفاوت ظاهری چندانی با سایر مانکنها ندارد، از طریق دوربین جاسازی شده در سرش و برنامه تشخیص چهره، قادر است سن، جنسیت و نژاد خریداران محصولات را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آنها را جمعآوری کند. ایده آیسی شناسایی راحتتر مشتریان هدف محصولات خاص است.