شماره ۱۶۶۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين
صفحه را ببند
کمپین داوران؛ به برنامه میثاقی نمی‌آییم
ا زمظفری تا مسعود مرادی و فنایی می‌گویند در حمایت از نود، فعلا فصد حضور در برنامه فوتبال برتر را ندارند. ماجرا تا کجا پیش خواهد رفت؟

شهروند| حاشیه‌های رسیدن برنامه نود به خط پایان تمامی ندارد؛ شاید خود مدیران شبکه سوم سیما هم تصور نمی‌کردند موضوع حذف عادل و برنامه نود این‌قدر نزد عموم اهمیت پیدا کند و حالا با گذشت حدود یک ماه هنوز همه در این‌خصوص حرف بزنند. دیگر عادت کرده‌ایم که هر روز یک اتفاق جدید رخ بدهد و حالا در جدیدترین واکنش‌ها به حذف عادل فردوسی‌پور و نود از شبکه سوم سیما، برخی کارشناسان داوری درصدد هستند تا کمپینی ایجاد کنند که طبق آن به برنامه فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی هم نروند. اتفاقی که البته نوعی دودستگی را نیز میان داوران بازنشسته ایجاد کرده و البته دپارتمان داوری فدراسیون هم خودش را کنار کشیده تا شاهد اختلاف نظرات بیشتری میان کارشناسان باشیم.
مظفری آتش را روشن کرد
همه چیز از یک پست اینستاگرامی شروع شد که نوید مظفری یکی از کارشناسان داوری مورد علاقه عادل فردوسی‌پور منتشر کرد. او که از سوی برنامه فوتبال برتر برای کارشناسی داوری دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر دعوت شده بود، با رد این دعوت خواست که موضوع را رسانه‌ای کند. به همین دلیل در اینستاگرامش عکسی از خودش و فردوسی‌پور گذاشت و نوشت:   «با تشکر از دعوت مجدد دوستان در فوتبال برتر جهت حضور به‌عنوان کارشناس داوری، حضور در این برنامه را قبول نکردم چراکه آن را جایگزین نود می‌دانم؛ به امید حضور دوباره با عادل عزیز.» این پست مظفری بازتاب زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت و البته شروع یک ماجرای بزرگ بود؛ این‌که تعداد زیادی از کارشناسان داوری راه مظفری را در پیش گرفته‌اند و نمی‌خواهند دعوت میثاقی را لبیک بگویند.
ادامه با مسعود مرادی؛ مصاحبه ممنوع!
چند ساعت بعد از نوید مظفری، نوبت به مسعود مرادی رسید تا در توییتر خود به حمایت از فردوسی‌پور بپردازد. او عکسی از حضور خود در برنامه نود یک سال پیش منتشر کرد و نوشت: «یک سال قبل همین موقع؛ یاد باد برنامه‌ای که به‌راستی برای اعتلای فوتبال کشورمان سال‌ها زحمت کشید. برنامه‌ای که حتی اجازه خداحافظی عادل عزیز از مردم در برنامه خودش را به او ندادند. فقط می‌توانم بگویم متاسفم.» با این‌که هنوز کارشناسان داوری دیگر رسما در این‌خصوص اعلام موضع نکرده‌اند، اما گفته می‌شود که برخی دیگر نیز تصمیم گرفته‌اند که برای کارشناسی داوری مسابقات به برنامه تحت اجرای محمدحسین میثاقی نروند. جالب‌تر این‌که هیچ‌کدام از این کارشناسان حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نیستند و تصمیمات‌شان را از طریق فضای مجازی به اطلاع عموم می‌رسانند.
فنایی هم  به صف مخالفان پیوست
محمد فنایی که هفته گذشته در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و کارشناسی داوری رقابت‌های لیگ را انجام داد، در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «زمانی که من به برنامه فوتبال برتر رفتم، بحث این نبود که این برنامه جایگزین نود شود. من فعلا با توجه به شرایط موجود هیچ نظری ندارم، اما واقعیت این است که ما وابستگی‌ای به تلویزیون نداریم و هیچ حقوقی هم دریافت نمی‌کنیم. آنها می‌خواهند از تجربیات و اطلاعات‌مان استفاده کنند.» او ادامه داد:  «از سوی دیگر این ماجراها یک دعوا در داخل تلویزیون است و تا زمانی که به شخصیت ما لطمه‌ای نخورد نباید واکنش تندی نشان بدهیم.» فنایی که به‌دلیل سرماخوردگی نمی‌توانست درست صحبت کند، در پاسخ به این پرسش که آیا خودش از این پس هم برای کارشناسی داوری به فوتبال برتر می‌رود یا خیر، افزود:   «من هیچ تصمیمی در این‌باره نگرفته‌ام. ولی این را باید بگویم که تصمیم برخی کارشناسان داوری شخصی است و هرگز تصمیم جمعی‌ای گرفته نشده است.» البته فنایی ساعتی بعد از تماس خبرنگار ما در اینستاگرامش اعلام کرد که در حمایت از فردوسی‌پور به برنامه جایگزین  نمی‌رود!
رفعتی: میثاقی رفیقم است؛
 موضعگیری‌ها شخصی است
برای این‌که زوایای بیشتری از ماجرا را روشن کنیم، با داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تماس  گرفتیم. او در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «ما در کمیته و دپارتمان داوری هیچ‌ موضعی در این‌خصوص نداریم. شخصا با محمدحسین میثاقی رفیق هستم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او دوست نزدیکم است و هر کس هم حرفی زده و موضعی گرفته، نظر شخصی‌اش را گفته، وگرنه به‌طور کلی تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در برنامه فوتبال برتر گرفته نشده است.»
آینده
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران برنامه فوتبال برتر برای دعوت از کارشناسان داوری با محدودیت‌هایی مواجه شوند. چیزی که مسلم است موج حمایت‌ها از عادل فردوسی‌پور و برنامه نود همچنان ادامه دارد و مشخص نیست تا کی چنین موضعگیری‌های تندی علیه صداوسیما و به‌خصوص شبکه سوم سیما ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه‌های دیگران

ش
شهروند |
مخالف 0 - 3 موافق
ایکاش همه فوتبالی ها در این کمپین شرکت کنن تا جناب میثاقی خودش باشد و مدیر شبکه ۳. با هم گل بگن و گل بشنفن.
ر
روجا |
مخالف 3 - 0 موافق
مافياي عادل فردوسي پور خجالت بكشيد.

تعداد بازدید :  621