شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با «شهروند»:
2‌سال دیگر نتایج ضعیف جودو را تحمل کنید

شهروند| عدم‌کسب حتی یک مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون انتقادها را از فدراسیون جودو افزایش داد اما تغییری در سطح مدیریت آن ایجاد نشد. آرش میراسماعیلی، نایب‌رئیس فدراسیون جودو که از قهرمانان نامی این رشته نیز محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با «شهروند» از برنامه‌های فدراسیون برای اوج‌گیری دوباره جودو صحبت می‌کند.
برنامه های  ویژه برای پایه‌ها
میراسماعیلی درباره برنامه‌های فدراسیون بعد از ناکامی جودو در بازی‌های آسیایی می‌گوید: «نتایج اخیر بزرگسالان نشان می‌دهد که نیاز مبرمی به اضافه شدن استعدادها به تیم بزرگسالان داریم. در همین راستا اخیرا 2مربی اهل کره‌شمالی را به کادرفنی تیم‌های پایه اضافه کردیم. همچنین نفراتی همچون میران که خودشان از قهرمانان این رشته است، در رأس تیم‌های نوجوانان و جوانان قرار دارند.»
مربی خارجی برای بزرگسالان
وی با اشاره به تلاش فدراسیون برای جذب مربی خارجی تأکید می‌کند: «بعد از نتایج ضعیف اخیر درصدد جذب مربی خارجی هستیم. رایزنی‌هایی در همین باره با فدراسیون جهانی داشته‌ایم تا مربیان اروپایی باکیفیتی را به ما معرفی کنند. این پروسه در جودو زمان‌بر است و اگر در یک‌ماه آینده به نتیجه نرسیم، به صورت موقتی یک مربی ایرانی انتخاب می‌کنیم تا مربی خارجی از ‌سال آینده اضافه شود. تنها مشکل ما در این راه، مالی است که اگر بخواهیم مربی باکیفیتی بیاوریم، باید از وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز کمک بگیریم.»
2‌سال دیگر تحمل کنید
نایب‌رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که برنامه‌های فدراسیون چه زمانی به بار می‌نشیند، خاطرنشان می‌کند:  «کارنامه تیم بزرگسالان اصلا قابل قبول نبوده اما به‌عنوان یک کارشناس مطمئنم که تیم نوجوانان و جوانان ما چون کار اصولی روی آنها انجام شده، فوق‌العاده هستند. فقط باید برای اضافه‌شدن آنها به تیم بزرگسالان کمی زمان بدهید. به نظرم اگر رسانه‌ها و اهالی جودو 2‌سال دیگر تحمل کنند، یک تیم بسیار عالی را تحویلشان می‌دهیم. شاید برای کسب المپیک 2016 نیز به مشکل بربخوریم زیرا از همین حالا این رقابت‌ها استارت خورده است، البته این توجه به تیم‌های پایه به آن معنا نیست که به راحتی جودوکاران بزرگسال را کنار می‌گذاریم.»
جودو، ضعیف‌ترین نیست
وی همچنین با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولان دیگر رشته‌های رزمی می‌گوید: «به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت که در شرایط فعلی جودو ضعیف‌ترین رشته رزمی به شمار می‌آید زیرا اصلا جودو را نمی‌توان با سایر رشته‌های رزمی مقایسه کرد. قدمت و کیفیتی که جودو دارد، همچنین 14 مدالی که در این رشته
در المپیک توزیع می‌شود، سطحش را چند درجه بالاتر از سایر رشته‌ها برده است. کاراته و ووشو که اصلا المپیکی نیستند و اهمیت ووشو را ندارند. در تکواندو نیز فقط 8 مدال توزیع می‌شود.»
خدمتگزاری‌ام نتیجه معکوس داد
میراسماعیلی در پایان در واکنش به برخی انتقادات از او به دلیل اختیارات زیادش در فدراسیون و تیم‌ملی می‌افزاید: «در هر تصمیمی که درباره تیم‌ملی در شورای فنی گرفته می‌شود، من هم فقط یک رأی دارم. قصدم همیشه خدمتگزاری بوده و شاید بیشتر از کارم انجام دادم اما برخی از دوستان از این مسأله برای جودو حاشیه درست می‌کنند. حتی در تمرینات تیم‌ملی اگر لازم بوده، حریف تمرینی جودوکاران و ماساژورشان هم بوده‌ام و زیاد به مقام فکر نمی‌کنم.»


تعداد بازدید :  293