شماره ۱۶۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
زنبیل

خرید گوشی در کشور نصف شد
تسنیم| کارشناس ارشد طرح رجیستری درباره واردات گوشی گفت شرایط مسافر با تجار متفاوت است و طبق قانون گمرک اختیار دارد درخصوص مبلغ و تعداد موبایل وارداتی از طریق مسافر اقدام کند.
یوسفیان با بیان این‌که در حال حاضر با نظر گمرک هر شخص می‌تواند با کد ملی خود یک گوشی وارد و در سامانه عوارض خود را پرداخت کند، ادامه داد: «این درحالی است که از یک برهه در ‌سال 97 به بعد خریداران گوشی تلفن همراه با استفاده از کد ملی خود به‌عنوان  مسافر در سامانه گمرک اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده‌اند. دادستانی کشور این سوال را مطرح کرده که مسافربودن واردکنندگان اطلاعات در سامانه مسافری چگونه چک می‌شود.» به گفته این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق، فعلا بحث بسته‌شدن سایت مسافری گمرک مطرح نیست، اما قرار است قوانین کامل‌تر چک شود. گمرک ماه‌ها دنبال این موضوع بوده اما با عدم دسترسی کامل به دیتابیس گذرنامه این اقدام انجام نشده بود. این کارشناس با اعلام این‌که مصرف گوشی در کشور در ‌سال 97 نصف شد گفت: «طی ‌سال گذشته ماهیانه 2‌میلیون گوشی در کشور مصرف می‌شده است.»

مبارزه با قاچاق پوشاک ادامه دارد
ایلنا| مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت با اعلام این‌که از اول هفته جاری عملیات مبارزه با قاچاق پوشاک شروع شده و با برند‌های قاچاق پوشاک برخورد می‌شود، گفت:  «کارگروهی برای ثبت برند‌ها نیز از شنبه آینده فعال خواهد شد.» بهرام شهریاری با اشاره به افزایش نرخ ارز و بی‌رونق شدن قاچاق گفت: «این اتفاق، اتفاقی مبارک است و فرصتی را برای صنعت پوشاک به وجود آورده است و همه باید دست‌به‌دست هم بدهند از مجلس و دولت و بخش خصوصی، تا صنعت پوشاک کشور بار دیگر رشد و توسعه یابد و توان خودش را به رخ رقبای خارجی بکشد.» نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک از این‌که ماشین‌آلاتی که با اعتبارات اسنادی از خارج خریداری شده است ماه‌ها در گمرکات معطل مانده هم گله کرد.

لادا دوباره به بازار ایران برمی‌گردد؟
فارس| خودروساز روسی «آوتوواز» در حال مذاکره با ایران برای فروش خودرو است. ویکتور کلاداو، مدیر بخش همکاری بین‌المللی و سیاست منطقه‌ای شرکت دولتی روس‌تک در حاشیه نمایشگاهی در هند به خبرنگاران گفت: «خودروساز روسی «آوتوواز» در حال مذاکره با ایران برای فروش خودرو است. این برند در خارج از روسیه به «لادا» معروف است.» او گفت:  «آوتوواز، خودروهایش را در مصر مونتاژ می‌کند. مذاکرات با تعدادی از کشورها نظیر ایران در جریان است.» فروش برند لادا ‌سال گذشته 57‌درصد رشد کرد. این خودروساز به 34 کشور ازجمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا خودرو می‌فروشد.


تعداد بازدید :  474