شماره ۱۶۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت :
فشارهای آمریکا تروریستی است
مردم باید احساس کنند که اقتصاد به دست آنها اداره می‌شود

شهروند| حسن روحانی دیروز در جلسه هیأت دولت به تقدیر از مردم استان هرمزگان که در هفته جاری میهمان آنها بود، پرداخت و در ادامه مردم و مسئولان را توصیه به عمل به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در راستای اجرایی‌کردن آن‌چه ایشان «گام دوم انقلاب» نامیده‌اند، کرد. حفاظت از محیط زیست، توسعه صنعت دفاعی کشور، زورآزمایی حداکثری در برابر آمریکا، ایستادگی اروپایی‌ها در برابر تقاضای خروج از برجام توسط آمریکا و راه‌حل برای عبور از وضع کنونی ازجمله دیگر مسائلی بود که روحانی به تشریح آنها پرداخت. اهم سخنان رئیس‌جمهوری را می‌خوانید.   
در باب عمل به بیانیه مقام معظم رهبری
 رهبر معظم انقلاب در این بیانیه امید و نگاه خوشبینانه‌ای به آینده کشور و انقلاب داشتند و این موضوعی کلیدی است که اگر همه نسبت به آینده کشور و انقلاب با امیدواری و خوش‌بینی بنگریم و مشکلات را بزرگ نکرده و نسبت به ملت بیش از پیش اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم به نکات مد نظر رهبری دست پیدا کنیم. مردم ما باید محکم باشند و دشمن را بتوانیم در مأیوس‌کردن مردم از آینده دچار شکست و اضطراب کنیم. انقلاب اسلامی یک سیستم خشک و غیرپویا نیست و ما همچنان که بر روی اصول خود ایستاده و آنها را غیر قابل تغییر می‌دانیم، ‌معتقدیم باید حوادث و پدیده‌های نو را مورد توجه قرار دهیم.
گام مهم در زمینه صنعت دفاعی کشور
 این‌که امروز قادر هستیم کشتی، ناوچه و زیردریایی را ساخته و تحویل دهیم، نشان از تحول گسترده در این صنعت است؛ کما این‌که صنایع دریایی در جنوب کشور می‌تواند تحولات بسیار خوبی در راستای افزایش اشتغال و تولید به وجود بیاورد.
زورآزمایی حداکثری در برابر آمریکا
امروز میان ایران و آمریکا یک زورآزمایی حداکثری است؛ به معنای آن‌که امروز آنها از حداکثر توانشان علیه ملت ایران استفاده می‌کنند و ملت ایران هم از حداکثر اراده، امید و اعتمادش در برابر آنها استفاده می‌کند و این شرایط کمتر در گذشته بوده است. هیچ تردیدی به پیروزی اراده ملت بزرگ ایران در برابر آمریکا نداریم. آنها اوایل پاییز در سازمان ملل متحد اجلاس ویژه‌ شورای امنیت علیه ایران تشکیل دادند و از پیش اعلام کردند که قرار است این نشست در سطح سران تشکیل شود؛ اما به خاطر فشارهایی که بود، مجبور شدند که اعلام کنند موضوع نشست ایران نیست و می‌خواهند راجع به صلح و امنیت و سلاح کشتارجمعی بحث کنند.
ایستادگی اروپایی‌ها در برابر تقاضای آمریکا  
آنها قاطعانه پاسخ دادند که در برجام خواهند ماند و در عین حال رئیس مجمع نمایندگان آمریکا هم اقدام رئیس‌جمهوری این کشور در خروج یک‌جانبه از برجام را اشتباه عنوان کرده است. البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با چند کشور دست‌نشانده جلسه کوچکی درباره فلسطین برگزار کردند؛ اما این جلسه به‌حدی با بی‌آبرویی برگزار شد که وقتی لحظاتی از آن جلسه در فضای مجازی منتشر شد، ناچار شدند که فوراً آن را حذف کنند. ملت‌های مسلمان منطقه این اقدام را به‌ عنوان یک مضحکه دیدند و حیثیت آنها پیش ملت‌های خودشان رفت.
اتحاد و وحدت
 در برابر فشار آمریکا به بانک‌ها و آژانس
اقدام آمریکایی‌ها در اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران صددرصد تروریستی است. هنگامی که برخلاف مقررات بین‌المللی بانک و شرکتی را برای همکاری با کشوری تهدید به جریمه می‌کنند، در حقیقت موجب ایجاد ارعاب در بخش‌های بانکی و تجاری شده و یک عمل تروریستی اقتصادی را انجام می‌دهند. آمریکا با اقدام خود برای اعمال فشار به شرکت‌های تجاری برای همکاری با ایران، خود بانی حرکات تروریستی است تا مردم نتوانند به نیازمندی‌های خود دست پیدا کرده و شرکت‌ها و تجار ایرانی و همچنین شرکت‌های خارجی که می‌خواهند در ایران کار کنند، نتوانند به راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهند. دولت، ملت و قوای دیگر در کنار هم بوده و اتحاد و وحدت ما می‌تواند در برابر فشار آنها ما را به موفقیت رسانده و پیروز میدان باشیم.
موفقیت سوچی و شکست ورشو
یکی از انتقادات صریح هر سه کشور علیه فعالیت‌های آمریکا در سوریه بود و معتقد بودیم که آنها برخلاف مقررات بین‌المللی در این کشور حضور داشته و تاکنون با انجام اقدامات تجاوزگرانه به نفع تروریست‌ها فعالیت کرده‌اند. تجاوزات نابجای صهیونیست‌ها در سوریه، مبارزه پیگیر با تروریسم و مسأله شرق فرات و ادلب از موضوعاتی بود که سه کشور در اجلاس سوچی نسبت به آن اتفاق نظر داشتند. اجلاس سوچی در برابر اجلاس تصنعی ورشو یک نشست تاثیرگذار و محکم بود و این هم یکی از شکست‌های آمریکا در مسائل منطقه تلقی می‌شود. اصل تعامل با کشورها برای ما حایز اهمیت است و در این راستا با کشورهای دوست خود در منطقه و سایر نقاط جهان ازجمله اروپا همکاری می‌کنیم.


تعداد بازدید :  414