شماره ۱۶۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
دفاع رضا کیانیان از اظهارنظر سلبریتی‌ها
مگر بازیگر ،شهروند نیست که مطالبه داشته باشد؟

در سال‌های اخیر در پی رواج و قدرت‌گرفتن رسانه‌های اجتماعی یا به زبانی دیگر فضای مجازی، هنرمندان و سلبریتی‌ها موضع‌گیری و واکنش‌های ملموس‌تری در این فضا داشته‌ و دغدغه‌های اجتماعی و گاه سیاسی خودشان را به ‌نحوی مستقیم با کاربران فضای مجازی که هواداران این هنرمندان نیز در آن حضور دارند، در میان گذاشته‌اند. موضوعی که سروصدای خیلی‌ها را درآورده است و از این‌که هنرمندان درباره موضوعات گوناگون به اظهار نظر می‌پردازند، شکایت کرده‌ و آنها را به سیاسی‌کاری متهم می‌کنند. رضا کیانیان که یکی از پرکارترین هنرمندان در رسانه‌های اجتماعی است، اما می‌گوید که مخالفان اظهار نظر سلبریتی‌ها «اقتدارگراها هستند که نمی‌خواهند دغدغه‌های اجتماعی مطرح شود».
کیانیان درباره نوشته‌هایش در فضای مجازی می‌گوید که «چیزهایی که می‌نویسم فعالیت سیاسی نیست بلکه یک فعالیت اجتماعی است، کار خودم را می‌کنم و کاری ندارم که فالوورم کم یا زیاد شود!» او می‌گوید: «وقتی ما یک شهروند یا هموطن هستیم، قاعدتا یک حقوقی داریم. حقوقی که قانون تعیین کرده است؛ اما بعضی از تفکرات اقتدارگرا همیشه می‌خواهند امور اجتماعی را با امور سیاسی مخلوط کنند که تا حرف اجتماعی می‌زنی بگویند این حرف سیاسی است و حرف سیاسی پیامد دارد؛ این یک تفکر تمامیت‌خواه است.»
رضا کیانیان در پاسخ کسانی که باور دارند یک هنرمند فقط باید درباره تخصصش نظر بدهد نیز حرف دارد: «ممکن است عده‌ای بگویند تو بازیگری کار خودت را بکن؛ من می‌گویم بله. من بازیگرم. درباره بازیگری ۵ کتاب نوشتم و منتشر کردم. کاری که من کردم یک نوع نظریه‌پردازی است؛ پس کار بازیگری‌ام را کردم. اما به‌ عنوان شهروند هم حقوقی دارم. من کار خودم را می‌کنم و کاری ندارم که فالوورم کم یا زیاد شود. درواقع پست‌های اینستاگرامی که می‌گذارم به خاطر دغدغه‌های اجتماعی است که خودم حس می‌کنم. من بلندگوی کسی نیستم، یک مسائلی است که قلب من را به درد می‌آورد و فکر می‌کنم از حقوق شهروندی من است، به‌ عنوان یک شهروند می‌نویسم».

 

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
سلام دم از حقوق نزن ایجا از این خبرا نیست !!!!

تعداد بازدید :  234