شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
صادق زیباکلام:
جریان رقیب می‌خواهد اصلاح‌طلبی و دموکراسی‌خواهی را درگیر حاشیه کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اصلاح‌طلبی امروز یعنی دموکراسی‌خواهی و تلاش در جهت آزادی لذا آن چیزی که اهمیت دارد تلاش در جهت آزادی است و بحث‌های دیگر، بحث‌های حاشیه‌ای است. صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره جایگاه و وضع امروز و گذشته اصلاح‌طلبان گفت: به نظر من موضوع اصلاحات و اصلاح‌طلبی بعد از 20‌سال یا 50‌سال این نیست که بگویم چه احساسی به امام(س) داشته و دارند.
وی گفت: امروز کسانی با اشاره به گفته‌های برخی از چهره‌های منتسب به اصلاح‌طلبی می‌گویند اصلاح‌طلبان امام را قبول ندارند پس بیرون از نظام هستند. در حالی‌ که بدون تردید از نظر اصلاح‌طلبان امام رهبر این انقلاب و مرجع تقلید‌ آنها بوده است و خود را موظف به تبعیت می‌دانستند. وی‌ خاطرنشان کرد: به نظر من مسأله و بحث امروز اصلاح‌طلبان این نیست که آنها خارج از نظام یا داخل نظام هستند چراکه خود کسانی که این‌گونه حرف می‌زنند می‌دانند جریان اصلاحات برآمده از دل همین نظام است و توسط چهره‌هایی هدایت می‌شود که متعلق به همین نظام هستند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز اصلاح‌طلبان باید فارغ از هر بحث حاشیه‌ای مطرح شده بدانند یکی از ارکان اصلی اصلاح‌طلبی این است که هیچ فردی با افکار و عقاید سیاسی متفاوت و به صرف انتقاد از سیاست‌های دولت را نباید متهم به فعالیت علیه نظام کرد، لذا اصلاح‌طلبی در این جهت حرکت و تلاش می‌کند. زیباکلام با بیان این‌که اصلاح‌طلبی به درون، بیرون، خارج و داخل از نظام مربوط نمی‌شود، تصریح کرد: هرکسی به‌دنبال دموکراسی‌خواهی، اجرای قانون و عدالت اجتماعی و... باشد، اصلاح‌طلب است. این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بیان کرد: صحبت از بحث‌های حاشیه‌ای تحت عنوان درون نظام، بیرون نظام و... به نظر من از طرف جریان رقیب، اصولگرایی، پایداری‌ها و جریان‌های مشابه به وجود می‌آید که بحث اصلی دموکراسی‌خواهی را تحت‌تأثیر قرار دهند.


تعداد بازدید :  161