شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات در جمع روحانیون قم:
بستن عرصه برای بیان بحث‌های آزاد، بد‌ترین ظلم به ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، روز گذشته طی سفری به قم در همایش طلاب و روحانیون قم که در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، شرکت کرد.
وزیر اطلاعات با حضور در این همایش تأکید کرد: داعش دارای ایدئولوژی اعتقادی است که می‌خواهد آن را با آزادسازی دمشق و بغداد که زمانی مرکز خلافت اموی‏‌ها و عباسی‏‌ها بوده ‌به دنیا اثبات کند. نیروهای داعش در راستای عملکرد صلاح‌الدین ایوبی، به‌عنوان یک الگو برای خود مبارزه با شیعه و هم پیمانان را در دستورکار دارند و بعد از آن به جنگ کافران می‌روند.
به گزارش ایلنا سیدمحمود علوی گفت: اگر بخواهیم حرکت‌های فرهنگی اثرگذار داشته باشیم، رفع دغدغه‌های معیشتی لازم است و اگر بخواهیم شعار‌سال رهبری محقق شود، باید آن را با امنیت گره زد تا فرهنگ را در جامعه رقم بزنیم. در جامعه‌ای که براساس رفع دغدغه‌های معیشتی و امنیت، فرهنگ عبودیت شکل بگیرد فرهنگ ایمانی در فرهنگ اقتصادی تأثیر می‌گذارد.
وی با اشاره به جنگ سرویس‌های اطلاعاتی افزود: امروزه جنگ ارتش‏‌ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏‌های اطلاعاتی و امنیتی داده است، بسیاری از جنگ‌های امروز بر سر امنیت داخلی کشورهاست و در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏‌ها وجود دارد زیرا در جنگ سرویس‏‌ها از افراد داخل کشور، دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‌‏‌کنند.
حجت‎الاسلام‌والمسلمین علوی با بیان این‌که ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه‌اندازی شده است ادامه داد: در زمان سابق اتحادیه ناتو یک اتحادیه نظامی به شمار می‌رفت و امروز هم آرام آرام اتحادیه سرویس‌‏های اطلاعاتی درحال شکل‌گیری است.
وزیر اطلاعات، تجارت اطلاعاتی را جزو برنامه‌های استکبار بر‌شمرد و اظهار داشت: سرویس‌‏های امنیتی، اطلاعاتی را که موردنیاز خودشان نیست، جمع‌آوری می‌‏‌کنند و آنها را در اختیار سرویس‎های دیگر که به آن نیاز دارند قرار می‌‏دهند و با این رویه، تجارت و سود‌های کلانی به دست می‌آورند‌.
علوی بحران سوریه را یک جنگ اطلاعاتی دانست و بیان کرد: سرویس اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان، اردن، ترکیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسراییل و آمریکا در این کشور استارت جنگ اطلاعاتی را زدند که زاییده آن داعش بود. نیروهای حزب‌الله در مقاطعی توانستند از طریق سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای داعش را نابود کنند.
وی گفت: گروه تکفیری داعش با گروه‌‏های مشابه تروریستی تفاوت دارد.
حجت‎الاسلام‌والمسلمین علوی با اشاره به آرامش در کشور بیان کرد: امنیت برای حوزه علمیه از وظایف دستگاه اطلاعات کشور است، طلاب و روحانیون باید دارای امنیت باشند، نباید برای هر بحث علمی پاسخ بدهند، امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است. تفکر ولایت فقیه، زمانی می‌تواند به همه شبهات پاسخ دهد که در حوزه علمیه بتواند در کمال آرامش بحث‌های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه‌پردازی کند.
علوی با بیان این‌که اساتید باید بتوانند با مباحث علمی در بحث تضارب آرا نظریه‌پردازی کنند، گفت: اگر آرامش و اطمینانی در حوزه نباشد خدمت به مباحث ولایت فقیه نیست، بد‌ترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم. مباحث پلورالیزم دینی نیاز به فکر حوزه دارد، مباحث جدیدی را مطرح می‌کنند و اگر حوزه نتواند آن را پاسخ دهد، فکر عده‌ای را به چالش‌ می‌کشند.
پاک‌ترین نیروهای وزارت اطلاعات، توده مردم هستند
در ادامه این سفر وزیر اطلاعات به دیدار آیت‌الله جوادی‌آملی رفت و در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ضمن ابلاغ سلام ریاست محترم جمهور، دکتر حسن روحانی به محضر آیت‌الله جوادی‌آملی، گزارشی از فعالیت‌های وزارت اطلاعات در دوران تصدی خود بر این وزارتخانه را ارائه کرد.
وی تأکید داشت: وزارت اطلاعات بر سه محور شرع، اخلاق و قانون جمهوری اسلامی، همه فعالیت‌های خود را پیش می‌برد و نیروهای گمنام این وزارتخانه، با جدیت درصدد ایجاد یک امنیت
 کم هزینه برای کشور و نظام هستند.
همچنین جوادی‌آملی نیز در این دیدار تأكید كرد: اگر وزارت اطلاعات آنچه مربوط به امنیت اقتصاد و معیشت مردم می‌شود، مانند جلوگیری از اختلاس و احتکار و مفاسد گمرکی را کنترل و مهار کند و مردم آثار این فعالیت‌ها را مشاهده کنند، خود مردم با وزارت اطلاعات همراه خواهند شد.
آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی‌آملی در دیدار سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات که دیروز در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء انجام شد، وزارت اطلاعات را یک وزارتخانه علمی دانست و گفت: کار اطلاعاتی یک کار پیچیده علمی است و پیچیدگی و علمی بودن این وزارتخانه از این جهت است که کار این وزارتخانه، خیانت‌شناسی است و خیانت یک مسیر مشخص و روشنی ندارد. وزارت اطلاعات وقتی می‌تواند موفق باشد که خیانت را به درستی و
 به هنگام شناسایی کند.
وی با تأکید بر همیشگی بودن خطر اسراییل، هوشیاری هرچه بیشتر وزارت اطلاعات در برابر توطئه‌های اسراییل را خواستار شد و افزود: تأمین امنیت اقتصادی و پیشگیری از مفاسد اقتصادی از دیگر وظایف مهم وزارت اطلاعات است و اگر وزارت اطلاعات آنچه مربوط به امنیت اقتصاد و معیشت مردم می‌شود، مانند جلوگیری از اختلاس و احتکار و مفاسد گمرکی را کنترل و مهار کند و مردم آثار این فعالیت‌ها را مشاهده کنند، خود مردم با وزارت اطلاعات همراه خواهند شد.
عضو مجلس خبرگان قانون اساسی رفع مشکلات اقتصادی و رفع بیکاری را از عوامل مهم ارتقای امنیت جامعه دانست و اظهار داشت: پاک‌ترین و بهترین نیروهای وزارت اطلاعات، توده مردم هستند و بسیاری از کشفیات وزارت اطلاعات مربوط به گزارش‌های مردمی است.
آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان این مطلب که ایران با وجود قرار داشتن در میدان مین از امنیت کامل برخوردار است، اذعان داشت: باید هر لحظه شاکر خداوند باشیم که با وجود قرار داشتن در میدان مین و تهدیدات همه جانبه، به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های امام راحل، دارای امنیت کامل هستیم اما باید بدانیم فرصت هیچ اشتباهی را در این شرایط نداریم.


تعداد بازدید :  253