توزیع گوشت با کارت ملی آنقدر سر و صدا کرد که کمتر کسی فکرش را میکرد که همین موضوع بتواند یک ماجرای دیگر هم درست کند؛ اما خبر فروش گوشتهای تنظیم بازاری به شکل اینترنتی توانست این کار را انجام دهد. بیشترین چیزی که توجهها را به خودش جلب کرد، اسم سایتهایی بود که برای فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری معرفی و حتی نامشان از رادیو و تلویزیون اعلام شد. حضور اسمهایی مثل مستر قصاب، بهروزرسان، نامینو و... در فهرست سایتهایی که قرار بود گوشت تنظیم بازاری به مردم ارایه کنند، باعث شد که ماجرا از دو بُعد محل سوال قرار بگیرد یکی اینکه چرا در بین آنها خبری از سایتهای مطرح و شرکتهای صنایع غذایی بزرگ نیست و دیگر اینکه نحوه واگذاری این ماموریت سخت و پرحاشیه به سایتهای گمنام چگونه بوده است؟ بعضی از کاربران حتی شائبه دیگری هم مطرح کردند اینکه این سایتها قبل از اینکه فروش اینترنتی گوشت به صورت عمومی اعلام شود، در جریان بودهاند و یکی از آنها اخیرا زمینه کاری شرکت متبوعش را تغییر داده است تا بتواند این پروژه را بگیرد. از آن طرف دادستان تهران هم به ماجرا ورود کرده و از مسئولان خواسته در این مورد شفافسازی کنند، جعفری دولتآبادی گفت: «از مسئولان مربوطه میخواهم در رابطه با فروش اینترنتی گوشت و واگذاری اختیار توزیع آن به یک شرکت خصوصی بدون انجام تشریفات لازم اطلاعرسانی کنند.» حالا معلوم نیست که حاشیههای پیشآمده در مورد چند و چون واگذاری ماموریت فروش اینترنتی گوشت به بعضی از سایتها باعث شد که کل ماجرا برای مدتی نامعلوم متوقف شود یا پای موضوع دیگری هم در میان بوده است، با این حال مسئولان سایتهایی که از آنها نام برده شده همچنان به دفاع از خودشان میپردازند؛ مثلا گودرزی یکی از مسئولان سایت «مستر قصاب» به «شهروند» میگوید: «ما در این زمینه سایت باسابقهای هستیم. 5سال است که در زمینه ارایه اینترنتی و غیراینترنتی گوشت فعالیت میکنیم و تمام فعالیتمان هم شفاف است. اینطور نیست که تازه از راه رسیده باشیم یا اصلا برای همین ماموریت وارد این حوزه شده باشیم.» او خودش هم از وضع پیشآمده شاکی است و میگوید: «الان که این برنامه اجرا نشده ما واقعا نه تنها متضرر شدهایم بلکه باید پاسخگوی مردم هم باشیم، خیلیها با ما تماس میگیرند و ما را متهم میکنند که گوشتها را خودمان برداشتهایم و فروش را متوقف کردهایم؛ در حالی که به ما گفته شده بود برایمان بار میآید تا کار را شروع کنیم اما نیامد. حالا هم از نظر نیروی کاری که تدارک دیده بودیم و برنامهریزیهایی که کرده بودیم، متضرر شدیم و هم اعتبارمان آسیب دید. در حالی که ما به عنوان یکی از فعالان قدیمی فروش اینترنتی گوشت واقعا آمادگی اجرای این طرح را داشتیم.»
محمد فوزی، مدیرعامل سایت «بهروزرسان» هم در جواب اینکه چطور سایتش با وجود گمنامی برای این ماموریت خطیر انتخاب شده است، میگوید: «اینطور نیست که گمنام باشیم، ما یک سامانه آماده برای فروش مواد غذایی تازه هستیم و امکانات خوبی هم در این زمینه داریم مانند ماشینهای مجهز و یخچالدار و دلیل داشتن همین ناوگان مجهز هم از سوی سازمان پشتیبانی امور دامها از ما خواسته شد که به صورت پایلوت برای توزیع گوشتهای تنظیم بازاری کمک کنیم.»
او ادامه میدهد: «شرکتهای دیگر مانند ما به ناوگان توزیع محصولات فریزری مجهز نیستند؛ از طرفی سازمان پشتیبانی امور دام تجربه خوبی از همکاری با ما داشت که شاید این هم دلیل دیگری برای انتخاب سایت «بهروزرسان» بوده است. از طرفی نوع همکاری ما هم به شکلی نبوده که سود چندانی به دست بیاوریم یا خودمان کل کار را به عهده بگیریم بلکه صرفا قرار بود ما به رساندن گوشت به دست مردم کمک کنیم و برای این کار یک حقالعمل معمولی هم دریافت کنیم.»