شماره ۱۶۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
از لژیونرها چه خبر؟
سردار و یونس امیدها را زنده کردند

شهروند| نقل‌وانتقالات زمستانی امسال برای لژیونرهای ایرانی پرخبر بود؛ از بازگشت زودهنگام مرتضی پورعلی‌ گنجی از لیگ بلژیک به لیگ ستارگان قطر گرفته تا تبدیل‌شدن سردار آزمون به گرانقیمت‌ترین لژیونر ایرانی تاریخ. در این میان رضا قوچان‌نژاد هم که زمزمه‌های حضورش در تراکتورسازی شنیده می‌شد، به اف.سی سیدنی استرالیا رفت و البته یک جوان جویای نام و آینده‌دار هم به لیگ بلژیک رفت. یونس دلفی که از چند ماه قبل شایعه حضورش در آیندهوون هلند به گوش می‌رسید، به شالروای بلژیک ملحق شد و در همان روزهای اول در ترکیب ثابت تیمش مقابل اوستنده هم به میدان رفت تا با 18‌سال و 129 روز، تبدیل به جوان‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران شود.
جالب است بدانید این بازیکن جوان که محصول آکادمی باشگاه استقلال خوزستان است، در همان بازی نخست هم با عملکرد خود کارشناسان فوتبال بلژیک را تحت ‌تأثیر خود قرار داد و در جریان تساوی یک بر یک شالروا به‌ عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد تا استارت مقتدرانه‌ای داشته باشد.
از سوی دیگر سردار آزمون هم به واسطه انتقال 12‌میلیون یورویی سروصدای زیادی در فوتبال روسیه به پا کرده است. او از روبین‌کازان به تیم صدرنشین زنیت منتقل شد، تیمی که در لیگ اروپا به میدان می‌رود و حالا مهاجم ایرانی را به‌ عنوان امید اصلی گلزنی خود در خط حمله می‌بیند. در روزهای اخیر خیلی از کارشناسان روسی خرید سردار را با وجود قیمت بالا برای زنیت یک اتفاق خوب و مثبت توصیف کردند و از تبدیل‌شدن مهاجم ایرانی به یک ستاره در ترکیب زنیت خبر دادند.
سایر لژیونرهای ایرانی هم در تیم‌های قبلی خود ماندگار شدند. اگر چه برخی از آنها کار سختی در نیم‌فصل دوم برای اثبات خود دارند؛ به‌ویژه 3 لژیونر ایرانی حاضر در انگلیس. علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد در لیگ برتر و دسته اول انگلیس باید در ماه‌های آینده بدرخشند وگرنه به درهای خروجی تیم‌های خود نزدیک می‌شوند.


تعداد بازدید :  285