شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
پرسه‌در‌بازار

قیمت گوجه‌فرنگی 1500تومان شد
قیمت گوجه‌فرنگی که در هفته‌های اخیر با پیشی گرفتن از نرخ برخی میوه‌های لوکس به کیلویی 10‌هزار تومان نیز رسیده بود با ورود محصول نقاط جنوبی کشور به بازار به 1500تومان رسید.  علی حاج‌فتحعلی، دبیر اتحادیه بارفروشان با اشاره به ورود بار گوجه‌فرنگی از جنوب اعلام کرد: در حال حاضر هم قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای و هم نوع انباری آن ارزان شده که دلیل این امر نیز عرضه بالاست. او قیمت گوجه بوته‌ای را حدود 3‌هزار تومان و قیمت گوجه‌فرنگی انباری را حدود 1500 تا 2000 تومان عنوان کرد و گفت: گوجه‌فرنگی‌های در حال عرضه از شهرهای جنوبی وارد میدان شده‌اند.

گرانی، بازار میوه را کساد کرد
حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد: بازار در پی نزدیکی به ایام شب‌چله و افزایش قیمت میوه کساد است. او ادامه داد: قیمت میوه تا حدودی گران است و این موضوع به دلیل آسیب‌دیدگی چند قلم میوه در سال‌جاری بوده است، زمانی که میوه در فرآیند تولید دچار آسیب‌دیدگی می‌شود قیمت آن میوه و میوه‌های مشابه در بازار افزایش پیدا می‌کند. مهاجران تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت میوه برای شب چله افزایش پیدا نکند و این موضوع در پی وجود قابل‌توجه نارنگی، انار و هندوانه که به‌عنوان پرمصرف‌ترین میوه‌های شب چله است، خواهد بود.

تکذیب استفاده از شربت ذرت در شیرینی
علی بهرمند، رئیس اتحادیه شیرینی و قنادان تهران با رد استفاده از شربت ذرت در فرآیند تولید گفت: در سطح تهران در فرآیند تولید شیرینی از هیچ‌گونه شربتی استفاده نمی‌شود و امکان استفاده از شربت در فرآیند تولید کیک و شیرینی امکان‌پذیر نیست. بهرمند با بیان این‌که شکر کیلویی 2200تومان خریداری می‌شود، ادامه داد: در فرآیند تولید برخی شیرینی‌ها همچون شیرینی دانمارکی و ناپلئونی تنها از شربت استفاده می‌شود که این شربت به صورت دستی و سنتی از تلفیق شکر و آب تهیه می‌شود. چندی پیش دیناروند رئیس سازمان غذا‌ و دارو در رابطه با وجود شربت ذرت در سطح کشور اعلام کرده بود این محصول به صورت قاچاق از چین به ایران آمده که به صورت لیتری در سطح فروشگاه‌های موادغذایی عرضه می‌شود و موجب بیماری‌های سندروم متابولیک و بیماری کبد چرب خواهد شد.


تعداد بازدید :  323