شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
7 راز سکه شدن کاسبی در ایران

مریم   شکرانی روزنامه نگار

جذب مشتری در ایران راز و رمزهای خاص خودش را دارد که برگرفته از فرهنگ غنی خرید در ایران است. ما در این‌جا 7 نکته کلیدی سکه شدن کاسبی در ایران را برایتان فاش می‌کنیم. باشد که به کار گیرید و حالش را ببرید.
در یک جعبه 200‌هزار تومانی یک کالای دوزاری بگذارید و مثل آب خوردن 2‌میلیون تومان بفروشید.
90‌درصد سرمایه‌تان را خرج ویترین و دکوراسیون کنید و با 10‌درصد باقی مانده اجناس بنجل بخرید. این یک متد 100‌درصد تضمینی برای فروش افسانه‌ای و خیره‌کننده در ایران است.
اگر می‌خواهید انگ بنجل به اجناس‌تان نخورد تا جایی که زورتان می‌رسد گران بفروشید. بیشتر مشتریان ایرانی برای تشخیص جنس مرغوب یک ملاک بیشتر ندارند و آن گرانفروشی است.
شیک باشید! یک لبوفروش شیک بیشتر از غضنفر مازراتی می‌فروشد. فروشندگان چرک و بی‌کلاس، بزرگترین دشمن سرمایه شما هستند.
کلمات عجیب و غریب و من درآوردی حفظ کنید. به‌عنوان مثال فرض کنیم شما می‌خواهید یک دست شلوار تولیدی گلی و خواهران را به مشتری بفروشید. شروع کنید با مشتری درباره فلسفه مارکس و دیدگاه انتقادی مکتب نئومازوخیسم صحبت کنید. اگر در این میان یک فنجان قهوه بنوشید تأثیرگذاری شما بر مشتری ایرانی بیشتر می‌شود. مطمئن باشید در این مرحله، او آمادگی دارد تا برای شلوار مارک گلی و خواهران به اندازه گرانقیمت‌ترین برندهای جهان پول بدهد. خودتان را شعبه جا بزنید! شعبه یک برند بزرگ یا شعبه ایرانی رستوران آل‌پاچینو. اصلا هم نگران نباشید که ضایع بشوید. بنده در همین تهران خودمان مغازه سراغ دارم که سرقفلی‌اش به نام ممد جوجه است ولی اسم فروشگاه نمایندگی فروش لوازم ورزشی لیونل مسی در ایران است.
مشتری را هیجان‌زده کنید. کافی است یک اشانتیون‌فروشی! از جیب خودش به او تقدیم کنید. روی یک کفش 20‌هزار تومانی یک جوراب دو‌هزار تومانی بگذارید و کل این پکیج را 200‌هزار تومان بفروشید. شک نکنید همین اشانتیون آن‌قدر به مذاق مشتری ایرانی خوش می‌آید که ممکن است از ذوق‌زدگی کفش را 500‌هزار تومان هم بخرد.

 

 


تعداد بازدید :  310