شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

لو رفتن نت سرود بارسا
باشگاه بارسلونا در آستانه مراسم ۱۱۵سالگی خود در اقدامی جالب از نت‌های اولین سرود رسمی این باشگاه که در ‌سال ۱۹۱۰ ساخته شد، رونمایی کرد. ژاویر گاروته، نوه سازنده این سرود توانسته نت‌ها را از آرشیو پدربزرگش پیدا کند. سرود
 آبی و اناری‌ها که به نوعی مانیفست ایالت جدایی‌طلب کاتالونیاست، یکی از زیباترین نمونه‌های خود در سطح جهان به شمار می‌رود؛ به‌خصوص هنگامی که در نوکمپ به شکل همزمان خوانده می‌شود. باید دید در بازی امشب بین والنسیا و تیم کاتالونیایی در ورزشگاه مستایا، هواداران تیم میهمان این سرود را با فریادهای بلندتری می‌خوانند یا جو غالب از آن دوستداران تیم «نونو اسپرینو سانتو» می‌شود. بارسا تا قبل از این بازی حساس هفته سیزدهم لالیگا با 28 امتیاز پشت‌سر رئال، دوم و والنسیا با 24 امتیاز، چهارم است.

کلی همچنان زنده است
خبر بستری شدن و مرگ محمدعلی یا همان کاسیوس کلی افسانه‌ای، واکنش دختران او را در پی داشت. به گزارش «ایندیپندنت» مریم و‌ هانا علی، دختران بوکسور افسانه‌ای که ۳۰‌سال است از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، گفته‌اند پدرشان نه بستری شده و نه با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. آنها گفته‌اند با وجود ادعاهای برادر محمدعلی، او به خوبی می‌تواند صحبت کند.

شوماخر، محبوب‌تر از رونالدو و مسی
روزنامه اسپورت کاتالونیا براساس تعداد جست‌وجوی کاربران در گوگل، میشائیل شوماخر را مشهورترین ورزشکار ‌سال 2014 دنیا معرفی کرد. بعد از شوماخر نوبت به کریستیانو رونالدو، ستاره رئال‌مادرید رسید. این بازیکن پرتغالی در‌سال 2014 نمایش بسیار خوبی داشته است و شانس اصلی کسب توپ طلا به شمار می‌آید. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا در رده سوم این فهرست 10نفری قرار گرفت.


تعداد بازدید :  286