شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
چلسی، صدرنشین جدول دست و دلبازی برای واسطه‌ها
پوندهایی برای جوش خوردن

شهروند| درحالی‌که این روزها نظر همه به سمت اتفاقات درون زمین 5 لیگ معتبر اروپا جلب شده، اتفاقات بیرونی هم به اندازه آنچه درون زمین روی می‌دهد، جریان‌ساز نشان می‌دهد. یکی از این اتفاقات، بودجه صرف‌شده تیم‌های لیگ برتر انگلیس به پای مدیران برنامه بازیکنان مختلف است.
چلسی   رکورددار
آبی‌های لندن که در راه رقم زدن بهترین نتیجه یک قهرمان نیم‌فصل در تاریخ لیگ برتر هستند، در زمینه دیگری هم رتبه نخست را در اختیار دارند؛ اختصاص بالاترین بودجه به مدیران برنامه بازیکنان بین همه تیم‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس. طبق آمار انتشار یافته، چلسی با پرداخت 16‌میلیون و 777‌هزار و 328 پوند از مجموع 115‌میلیون پوند هزینه صورت گرفته از سوی تیم‌های فصل جاری لیگ برتر در 2 پنجره اخیر نقل و انتقالات، ولخرج‌ترین تیم مقابل مدیران برنامه بازیکنان است. لیورپول با 14‌میلیون و 308‌هزار و 444 پوند در رده دوم و منچستر سیتی با 10‌میلیون و 811‌هزار و 946 پوند در رده سوم ایستاده‌اند. این 3 تیم و تاتنهام( با خرج 10‌میلیون و 983‌هزار و
11 پوند) روی هم بیش از کل پرداختی‌های تیم‌های لیگ
 2 انگلیس( چهارمین سطح لیگی در فوتبال جزیره) به بازیکنانش، خرج مدیران برنامه بازیکنان کرده‌اند! سرمایه باشگاه هم نقش زیادی در دست و دلبازی در پول دادن به مدیران برنامه دارد و درست به همین دلیل تیم‌های کم بضاعتی مانند برنلی و لسترسیتی( 2 تیم از تیم‌های تازه وارد فصل جاری لیگ برتر) در انتهای جدول پرداخت کننده‌های پول به واسطه‌های نقل و انتقالاتی دیده می‌شوند!
ارقام شفاف
از فصل 2010-2009 باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر ملزم به اعلام رقم پرداختی به مدیران برنامه بازیکنان جدید خود شدند. در این بین، یک مورد مشکوک، مانگالا، بازیکن سیتی است. باشگاه در اعلام اولیه ادعا کرد 32‌میلیون پوند به مدیر برنامه این بازیکن پرداخت کرده اما اخبار متعاقب از رقم 40‌میلیون پوند حکایت می‌کرد. درباره لازار مارکوویچ، بازیکن فصل جاری لیورپول هم حرف و حدیث‌های مشابهی شنیده  شد.
برنده  نهایی
گویا برنده نهایی، سوپر مدیر برنامه‌ای به نام خورخه مندس پرتغالی است؛ کسی که طبق تحقیقات با احتساب حق کمیسیون، تابستان گذشته حدود 100‌میلیون پوند از طریق انتقال بازیکن به تیمی خاص سود برد! مدیر برنامه بازیکنان بزرگی مانند کریس رونالدو به لطف نفوذ فراوان توانایی انجام هرگونه معامله یا خرید و فروش بازیکنان را دارند.

 


تعداد بازدید :  224