شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
نوری رفت؛ آندو، حیدری و فخرالدینی در آستانه ترک استقلال
تکرار یک تراژدی

شهروند| گویا برای استقلال تکرار تاریخ، همیشه تراژیک است و قرار نیست در این روزهای بد آبی‌پوشان، روزگار در دور تکرارش رنگ کمیک خود را به نیمه آبی پایتخت نشان دهد! اگر‌ سال گذشته جدایی جواد نکونام و پژمان منتظری به رویای قهرمانی در لیگ برتر ضربه زد، این‌بار جدایی رسمی پژمان نوری به قصد پوشیدن لباس ملوان و خداحافظی قطعی آندرانیک تیموریان، آن هم در تلخ‌ترین روزهای استقلال قلعه‌نوعی، یادآور جدایی‌ها و اتفاقات تلخ ‌سال گذشته است؛ با این تفاوت که غلظت آلاینده رنگ آبی، این روزها بیشتر از بازه زمانی مشابه ‌سال گذشته به نظر می‌رسد.
داستان‌های تیموریان
پروسه جدایی آندرانیک در حال تبدیل شدن به داستان‌های هزارویک شب است. صحبت‌های افشارزاده، مدیرعامل آبی‌ها بعد دیگری از دلایل جدایی او را فرا روی ما قرار می‌دهد: «با توجه به مسائل و مشکلاتی که تیموریان داشت، جلسه‌ای برگزار کردیم. آندو اعلام کرد به دلیل حوادث به وقوع پیوسته در تمرینات که منجر به بی‌احترامی به او و خانواده‌اش شد، حضورش در باشگاه را غیرممکن می‌داند زیرا تحمل این مسائل را ندارد. از او فرصت خواستم موضوع را در جلسه امروز هیأت‌مدیره مطرح کنم تا علاوه بر این موضوع، وضع مالی تیموریان نیز مشخص شود، بنابراین بعد از امروز جلسه دیگری با تیموریان برگزار خواهیم کرد.»
سایر افراد نزدیک به آندو اما چندان مشتاق ماندن او در تیم فعلی‌اش نیستند. یکی از آنها، سرژیک تیموریان، برادر و مدیربرنامه‌های آندو است: «در جلسه حدود 30دقیقه‌ای اخیر، آندرانیک درباره فحاشی‌های صورت گرفته در تمرینات علیه او با آقای افشارزاده صحبت کرد. برادرم به مدیرعامل استقلال گفت از سوی چند لیدر در تمرین استقلال به او توهین شده است. شخصا تلاش می‌کنم در شرایطی مناسب و ایده‌آل این جدایی صورت بگیرد. در پایان جلسه اخیر هم قرار شد تکلیف طلب آندو و وضعیتش در جلسه هیأت‌مدیره استقلال مطرح شود و انشاءالله دوطرف بدون این‌که آسیبی به منافعشان وارد شود به نتیجه نهایی برسند.»
حیدری و فخرالدینی، در صف جدایی
در صورت به‌ثمر نشستن تلاش‌های مدیربرنامه‌های پژمان منتظری برای انتقال خسرو حیدری به لیگ ستارگان قطر، شاهد هت‌تریک جدایی‌ها در استقلال فصل جاری خواهیم بود. در این شرایط گفته می‌شود میلاد فخرالدینی، بازیکن فصل جدید استقلال از جی‌لیگ ژاپن پیشنهاد دارد. با این اوصاف، جلسه امروز باشگاه استقلال درباره آینده کاری قلعه‌نوعی، صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای (ابقا یا اخراج ژنرال) گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند چون  با یا بدون امیر، استقلال بدون مهره‌های جدا شده و در حال جدایی، روزهای بسیار سختی پیش‌رو دارد.
احتمال جایگزینی کرانچار
با توجه به صحبت‌های مقداد نجف‌نژاد، عوض هیأت‌مدیره علیه قلعه‌نوعی، احتمال اخراج پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر کم نیست؛ هرچند احتمال به اجماع رسیدن هیأت‌مدیره برای بقای سرمربی هم وجود دارد. شنیده می‌شود زلاتکو کرانچار که حالا با تیم‌ملی امید به بن‌بست رسیده، گزینه اصلی جانشینی قلعه‌نوعی است. دستیار او هم می‌تواند فرهاد مجیدی باشد. ستاره دهه‌های 70 و 80 استقلال به خاطر دوستی نزدیکی که در کادر مدیریتی استقلال دارد از شانس زیادی برای تبدیل شدن به کمک‌مربی استقلال بدون قلعه‌نوعی برخوردار است.


تعداد بازدید :  239