شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
آخرین اخبار از مراسم انتخاب برترین‌های آسیا
فغانی هم داور ‌سال نشد

 شهروند| سهیم نبودن ایران در مراسم امروز انتخاب بهترین‌های‌سال فوتبال آسیا، اتفاق و خبرجدیدی نیست اما از دست دادن تنها شانس تصاحب یک جایزه به اندازه کافی قابل پرداختن است. کاندیداهای انتخاب داور‌سال بعد از اعلام رسمی نامزدهای سایر جوایز مشخص شد. دیده‌شدن نام علیرضا فغانی، داور دارای سابقه حضور در جام‌جهانی، این امیدواری را به وجود آورد که ما هم در مراسم امروز مانیل، مانند سال‌های خوب
نه چندان دور سهمی داشته باشیم اما فغانی خبر از دست رفتن این جایزه را یک‌روز قبل از مراسم امروز در فیلیپین اعلام کرد. حالا فقط جایزه بی‌ارزش بازی جوانمردانه به‌عنوان تنها بخت ایران برای دست خالی نماندن وجود دارد.
انتخاب روشن ایرماتوف
دلیل امتناع فغانی از حضور در مراسم، انتخاب به‌زعم او از پیش تعیین شده ایرماتوف، رکورددار بیشترین قضاوت در یک دوره جام‌جهانی و البته در پیش داشتن یک قضاوت در روز مراسم است: «من برای قضاوت بازی‌های سوزوکی‌کاپ به سنگاپور رفته‌ام و نمی‌توانم در مانیل باشم. روشن ایرماتوف ازبکستانی به‌عنوان برترین داور آسیا انتخاب شده و من چون انتخاب نشده‌ام به این مراسم نمی‌روم.» به‌زعم فغانی، لو رفتن نام برنده آن هم پیش از مراسم به لابی‌های پشت پرده ارتباطی ندارد: «ایرماتوف در 4 بازی از جام‌جهانی قضاوت کرده و واقعا حقش بود که به این عنوان برسد. لابی در کار نبود و اگر منطقی باشیم، حق به حقدار رسیده است. برای من رسیدن به جمع 3 داور برتر آسیا هم فعلا مناسب است و اعتراضی ندارم. تلاشم را خواهم کرد تا در سال‌های آینده بتوانم به‌عنوان برترین داور قاره کهن انتخاب شوم. همان‌طور که می‌دانید جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی برای عرض اندام همه داوران و البته خودم است.» ایرماتوف هرچند در دوره گذشته جام کنفدراسیون‌ها، اشتباه فاحشی داشت اما معمولا سوت‌های درستی می‌زند.
تنها شانس ایران
اگر تجلیل از همایون بهزادی و علی‌ دایی در مراسم امروز را نادیده بگیریم، تنها شانس ایران برای دریافت جایزه، عنوان بی‌ارزش بازی جوانمردانه است که البته به نظر می‌رسد حتی برای بردن این جایزه هم شانس زیادی نداریم. جایزه بازی جوانمردانه، برخلاف جایزه فدراسیون‌ سال آسیا که 2سال پیش به کفاشیان رسید، چنان بی‌اهمیت است که حتی بحث‌های پیرامون صلاحیت داشتن یا نداشتن طرف برنده را هم به وجود نمی‌آورد.


تعداد بازدید :  263