شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
پیام شهروند‌‌‌‌‌‌
سامانه پیام کوتاه : 3000097

گزارش امروزتان درباره گرایش نوجوانان به مواد مخدر الکل نگران‌کننده بود. واقعا والدین و آموزش و پرورش باید خیلی مراقب باشند.
شهروند: بله مراقبت و نظارت لازم است ولی کافی نیست، باید به ارتقای آگاهی نوجوانان هم توجه ویژه‌ای شود.
 بالاخره دوره قلعه‌نوعی هم به سر آمد. ظاهرا دیگر برای خروج از بحران کاری از دستش برنمی‌آید. به نظرم باید خودش کنار برود تا مربیان جدید بیایند.
شهروند: نظر شما کاملا محترم است.
خیلی جالب بود که در برنامه زنده تلویزیونی پنجشنبه‌شب بیشتر از 90 درصد پاسخ‌دهندگان به پرسش برنامه «دیروز امروز فردا» اعلام کردند از عملکرد نمایندگان مجلس ناراضی‌اند و آیا این نمایندگان از خودشان می‌پرسند که چرا مردم از آنها ناراضی‌اند؟
 شهروند: مهم‌تر این است که اگر پرسیدند برایش پاسخ‌های درست بیابند نه توجیه. در آن صورت می‌توانند برای رضایت مردم گام‌های اساسی‌تری بردارند. البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که این تنها شامل حال نمایندگان محترم نمی‌شود. اساسا هر فردی که به مقام و موقعیتی می‌رسد باید دایم خودش را در معرض این پرسش قرار دهد.
 واقعا مشکلی را سراغ دارید که در این مملکت با پول حل نشود یا دری به رویتان باز نشود؟!
شهروند: برخی هم بر این باورند که این روزها چنانچه اسکناس را روی شکم مرده هم وانهید پشتک می‌زند!
البته دور از شوخی و مزاح بیایید باور کنیم که پول و ثروت با همه مزایایی که می‌تواند داشته باشد بی‌گمان گره هر مساله‌ای را نخواهد گشود. چه بسیارند ثروتمندانی که حاضرند ثروتشان را بدهند و در عوض فرزندی صالح داشته باشند یا ...
نفت هم که دارد ارزان می‌شود و اقتصاد نفتی ایران با مشکلی تازه روبه‌رو می‌شود. دقت کرده‌اید که این روزها انگار همه هر کاری علیه ایران از دستشان برمی‌آید کوتاهی نمی‌کنند؟
شهروند: بله دقت کرده‌ایم! آدم باید خودش هوای کار خودش را داشته باشد.
از این‌که به موضوعات اجتماعی توجه می‌کنید خیلی خوشحالم. مساله جامعه خیلی پیچیده شده است. لطفا درباره اخلاق و فرهنگ زیاد بنویسید خیلی اوضاع خرابه.
 شهروند: بله حق با شماست این روزها حال اخلاق در جامعه ما هیچ خوب نیست!
 به‌عنوان یک پدر، شرمنده فرزندانم شده‌ام. وقتی از امکانات رفاهی دوستان و همکلاسی‌هایشان می‌گویند از خجالت آب می‌شوم خب با حقوق کارمندی چه می‌توانم بکنم؟
شهروند: دوست عزیز این شرمندگی شاید قصه بسیاری از پدران شریف و پاک‌دستی است که جز از راه حلال کسب درآمد نمی‌کنند. امید آن که فرزندان این پدران دریابند که عزت و شرف پدرانشان بالاترین ثروت است.


تعداد بازدید :  201