شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله یزدی در سمت ریاست جامعه مدرسین ابقا شد
آیت‌الله «محمد یزدی» در سمت ریاست شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای دو‌سال دیگر ابقا شد. به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، با توجه به اتمام دوره هیأت‌رئیسه جامعه مدرسین، انتخابات دوره جدید عصر روز گذشته، هفتم آذرماه برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این جلسه آیت‌الله «محمد یزدی» برای دو‌سال آتی در سمت ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابقا شد؛ همچنین انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه جامعه مدرسین در جلسه بعدی برگزار می‌شود. هیأت‌رئیسه جامعه مدرسین در دوم اردیبهشت ‌سال 91 رسما شروع به کار کرده بود و حضرات آیات و
حجج الاسلام والمسلمین «محمد یزدی»، «مرتضی مقتدایی»، «محمد مومن»، «ابوالقاسم وافی»، «سیدهاشم حسینی‌بوشهری» و «محمود عبداللهی» انتخاب شده بودند.

رئیس‌جمهوری سه‌شنبه به استان گلستان می‌رود
شورای هماهنگی استقبال سفر ریاست‌جمهوری به گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان گلستان روز سه‌شنبه هفته جاری ( 11 آذر) انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مردم همیشه در صحنه خطه گلستان که دولت تدبیر و امید را چشم امید توسعه استان خود می‌دانند، حمایت از مردان خستگی‌ناپذیر دولت را در افق دید خود قرار داده و با حضور وصف‌ناپذیر موجبات شادی دوستان انقلاب اسلامی در ایران و سراسر جهان و یأس و ناامیدی دشمنان قسم خورده این انقلاب را رقم خواهند زد. حسن روحانی قرار است در دهمین سفر استانی خود همراه با دولت تدبیر و امید روز سه‌شنبه به استان گلستان سفر کند و ضمن دیدار عمومی با مردم، در بین نخبگان، جوانان، ایثارگران و منتخبین و دیدار با علمای شیعه و سنی سخنرانی خواهند کرد. رئیس‌جمهوری قرار است روز چهارشنبه در دومین روز سفر خود به گلستان خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان را با حضور روسای دو کشور مذکور در مرز اینچه‌برون افتتاح کند که پس از آن دیدارهای دو و سه‌جانبه در گرگان برگزار و جلسه مطبوعاتی نیز انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت ارشاد خبر داد: 150 ملاقات خصوصی نمایندگان با وزیر فرهنگ
حسین نوش‌آبادی درخصوص درخواست برخی مجلسی‌ها برای استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: با وجود برگزاری 150 ملاقات خصوصی و انفرادی با نمایندگان و 50 نشست با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها، بهانه‌ای برای استیضاح باقی نمی‌ماند.
به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از ابتدا اعلام کرده بودیم که اراده‌ای بر استیضاح جنتی وجود ندارد و اکنون نیز معتقدیم تعامل خوبی میان وزارت فرهنگ و مجلس وجود دارد. وی با اشاره به این‌که وزیر هفته‌ای یک‌بار با نمایندگان نشست داشته و دارد، اظهار داشت: در این نشست‌ها همه حرف‌ها گفته می‌شود و بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. از سویی فضای همکاری و همراهی و همدلی میان وزارتخانه و مجلس وجود دارد. گرچه گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر عدم همکاری میان مجلس و دولت شنیده می‌شود، اما بنای دولت این نبوده و نیست. نوش‌آبادی درخصوص علت عدم حضور جنتی و دیگر وزرا در جلسه رأی اعتماد وزیر علوم گفت: چندین دلیل وجود داشت. مهم‌ترین دلیل این بود که رئیس‌جمهوری راضی نیست به خاطر جلسات رأی اعتماد کابینه تعطیل شود. از سویی حضور وزرا باعث بی‌نظمی و ازدحام می‌شود که به دلیل تجربه قبلی، تصمیم گرفته شده که از این پس وزرا در این جلسات حضور کمتری داشته باشند.

درباره طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری با شورای نگهبان هم‌نظریم
آیت‌الله گرکانی گفت: اگر طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود نهایتاً تکلیفش در این مجمع روشن می‌شود.
به گزارش فارس، آیت‌الله گرکانی رئیس دیوان عالی کشور درباره طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: نظر ما همان چیزی است که شورای نگهبان اعلام و طرح پیشنهادی مجلس را رد کرد. وی در پاسخ به این سوال که احتمال بررسی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصرار نمایندگان وجود دارد، گفت: اگر قانون مجوز عملیاتی شدن این طرح را بدهد ما نیز آن را می‌پذیریم حتی اگر میل باطنی ما چیز دیگری باشد.


تعداد بازدید :  217