شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
توجه به نامه دولتی‌ها برای آلودگی هوا

1- احمد پورنجاتی نماینده مجلس ششم، روز گذشته در صفحه فیس‌بوکش نامه‌ای را منتشر کرد که چند روز قبل بیژن زنگنه وزیر نفت، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سیدحسن‌ هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیره پیروز‌بخت رئیس سازمان ملی استاندارد خطاب به علی لاریجانی مبنی بر آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها نوشته بودند. پورنجاتی همزمان با انتشار این نامه،‌ خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به مفاد این نامه شده و نوشت: «آیا رئیس دولت قبل و برخی مدیران سابق وزارت نفت به‌عنوان مسئولان اصلی این فاجعه انسانی نباید پاسخگو باشند؟!»
2- مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، روز گذشته در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «زبان فارسی در سن پترزبورگ 200ساله می‌شود؛ آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ در‌سال 2018(1397) 200ساله می‌شود. سن‌پترزبورگ در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط پتر کبیر بنا شد و در‌سال 1703 رسما پایتخت روسیه و پنجره‌ای رو به اروپا اعلام شد. پس از آن آموزش شرق‌شناسی و زبان فارسی نیز در این شهر آغاز شد. دو روز گذشته سفری رسمی به دعوت استاندار سن پترزبورگ به این شهر داشتم که ضمن آن علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با استاندار ملاقات‌ها یی نیز با روسای دانشگاه‌های دولتی فدرال و همچنین دانشگاه علوم انسانی داشتم.»
3- ماشاءالله شمس‌الواعظین روزنامه‌نگار در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک از احضار خود به دادگاه خبر داد و نوشت: «سلام بر دوستان فیس‌بوکی عزیز و گرامی؛ به اطلاع همه دوستان و همکاران می‌رسانم که بنده به اتهام مطالب مراسم دریافت جایزه قهرمان آزادی مطبوعات برای‌ سال 2014 در کیپ تاون ونیز به دلیل همین نوشته‌های فیس‌بوک به دادگاه احضار شدم و حالا برای 9 آذرماه در دادگاه انقلاب تاریخ برگزاری دادگاه به اتهام تبلیغ علیه نظام تعیین کردند و نیز دوباره ممنوع‌الخروج از کشور شدم! ما خیر و صلاح کشورمان را می‌خواهیم و اگر به هر دلیلی گمان می‌کنند که سکوت و صبوری در این بلبشوی خاورمیانه مفید است، ما کار مفید خواهیم کرد و هیچ کار مفیدی بهتر از کار کشاورزی وجود ندارد. چون ما یا باید ذهن‌های مردم را شخم بزنیم یا زمین مردم را و هر دو محصول می‌دهد ما فعلا مشغول شخم زمین مردم هستیم که امیدوارم حاصلخیز باشد!»
4- روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «در کشور اگر کسی بصیر و مطیع رهبری و تابع ولایت است، این نکته او را بس است؛ رهبر انقلاب اسلامی درباره تمدید مذاکرات با پنج به علاوه یک افزودند: به همان دلیلی که با اصل مذاکره مخالفت نکردیم، با تمدید هم مخالف نیستیم اما باید به چند نکته نیز توجه کرد. ایشان هیأت مذاکره‌کننده ایران را پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی خواندند و افزودند: هیأت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می‌کند و برخلاف طرف مقابل، حرفش را هر روز عوض نمی‌کند.»


تعداد بازدید :  173