شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
فاطمه راکعی:
در دولت اعتدال خللی در فعالیت‌های اصولگرایان ایجاد نشده است

بعد از مسائل‌ سال 88 عده‌ای با توجه به این مسائل تمام سعی‌شان را کردند که کل اصلاح‌طلبی را از میدان سیاست به در کنند و به حاشیه برانند. این گروه سعی کردند با مارک فتنه از فعالیت‌های اصلاح‌طلبان جلوگیری کنند. عده‌ای سعی کردند که از قانون نانوشته‌ای با عنوان «یا ما یا هیچ» استفاده کنند و تمام اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی را از دور خارج کنند اما اصلاح‌طلبان با درایتی که به خرج دادند، به دولت اعتدال رأی دادند و با توجه به این‌که خواسته آنها دوری از افراط بود، فضای فعالیت را برای خود توسط دولت مهیا کردند.
در هر حال هدفم از طرح این مقدمه این بود که بگویم کسانی که باید زمینه برای فعالیتشان ایجاد شده باشد اصلاح‌طلبان هستند اصولگرایان همانند قبل فعالیت خود را ادامه می‌دهند و مشکلی هم ندارند. الان هم با این‌که در اقلیت هستند تمام تلاششان این است که دولت و وزرا و کابینه را زیرسوال ببرند. آنها روزنامه‌های خود را دارند و دولت را تخریب می‌کنند و مذاکرات را زیرسوال می‌برند و از روش هدف وسیله را توجیه می‌کند، استفاده می‌کنند. آنها 4سال در قدرت بودند و الان هم هستند، بنابراین زمینه برای فعالیت آنها مهیاست و دولت خللی در فعالیت آنها ایجاد نکرده است چه‌بسا برخی مواقع تندترین انتقادات را می‌کنند.
خانم راکعی، دولت آقای روحانی را تا چه اندازه در ایجاد فضای فعالیتی برای دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب، موفق می‌دانید؟
خیلی زیاد. دولت اعتدال برای هر دو جناح این فضا را فراهم کرده است. اصولگرایان خیلی پیشتر از اصلاح‌طلبان فعالیتشان برای انتخابات را شروع کرده‌اند. دولت از آنجایی که می‌خواهد فضای بانشاطی باشد، با سعه‌صدر با هر دو جناح برخورد می‌کند وگرنه برخی فعالیت‌ روزنامه‌های جناح اصولگرا اگر از سوی اصلاح‌طلبان در دوره قبل صورت می‌گرفت تا الان روزنامه توقیف یا بسته شده بود.


تعداد بازدید :  175