نخستین پلتفرم ایرانی یکپارچه وفادارسازی مشتریان در حوزه فناوری اطلاعات با نام سیکارت، در سومین کنفرانس باشگاه مشتریان رونمایی شد.
سومین همایش بینالمللی باشگاه مشتریان فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامههای وفاداری آنها با محوریت موضوعاتی چون نقش باشگاه مشتریان در افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باشگاه مشتریان و اثرات آن بر بازاریابی و فروش و برنامههای وفادارسازی مشتریان و بررسی آن برگزار شد.
در این همایش طرح سیکارت بهعنوان نخستین پلتفرم ایرانی یکپارچه وفادارسازی با هدف اهمیت انگیزهبخشی به مشتریان در سیستم جامع پاداشدهی رونمایی شد.
علیرضا جعفری دبیر این همایش، راهاندازی باشگاه مشتریان را یکی از راهکارهای نوین فرآیندهای حرفهای بازاریابی در دنیا عنوان کرد و گفت: وفادارسازی، پایداری، ایجاد رضایتمندی مشتری و شناخت فرصتهای جدید تجاری و حفظ آن و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار با ایجاد مزیت رقابتی بیشتر دلیل این گردهمایی است؛ باشگاه مشتریان بهعنوان واحد برقرارکننده ارتباط سازمانها با مشتریانشان تعریف میشود که هدف آن فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست.
دادههای حجمی
تنها برای عکس گذاشتن روی اینستاگرام نیست
در این همایش علی ربایی تحلیلگر در صنایع مخابراتی و شهر هوشمند درباره روند مدیریت بازاریابی امروزی سخن گفت و افزود: دادههای حجمی تنها برای عکس گرفتن و گذاشتن روی اینستاگرام نیست و میتوان از آن استفادههای بیشتری هم کرد. مثلا سازمانها برنامههایی را طراحی کردهاند که مشتریها بدون نیاز به سیستم پیچیدهای میتوانند وارد وبسایت مجموعه شوند و با آن ارتباط موثر برقرار کنند و در روند کلی آن سازمان بهطور مستقیم شریک باشند.
اینکه وقتی مشتری وارد این وبسایت میشود با چه تن صدایی صحبت کرده و چه احساسی داشته، به کجاها سر زده و چه چیزهایی را خریداری کرده و درنهایت از خریدش چه احساسی داشته میتواند به راحتی ثبت شود. اینکه آیا آنقدر از خریدش راضی یا ناراضی بوده که آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کند یا نه را میتوان با این دیتا بیسها ذخیره کرد.
برنامههای وفاداری مشتریان در دیگر کشورها
النا نامچیک مدیر برنامههای وفاداری مشتریان در بانک مسکو نیز در این مراسم به اهمیت تجربه مشتری در وفادارسازی مشتریان و همچنین مکانیزمهای برنامههای وفاداری در بانک مسکو و پست روسیه و همچنین برخی بررسیهای موردی در مورد کسبوکارهای خردهفروشی پرداخت.
نیک چمبرز نیز از مشاوران مبحث وفاداری به مشتری در بریتانیا گفت: شرکت تسکو که یکی از فروشگاهها و رستورانهای بسیار بزرگ در بریتانیاست چیزی حدود 60 سایت در اختیار دارد. من سیستم پیشرفتها را برای وفاداری مشتریان این مجموعه طراحی کردم که روی موبایلها نصب شد و در حد بسیار بالایی سود این شرکت را افزایش داد. یکی از اهداف این است که نباید مشتری را فریب داد و باید با صداقت تمام با او برخورد کرد که این بهترین شیوه برای به وجود آوردن وفاداری میان مجموعه و مشتری است.