شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
مسمومیت مرگبار 35 محکوم در بهداری زندان

شهروند| زندانیان ونزوئلایی برای اعتراض به وضع رفاهی سلول‌هایشان با حمله به بهداری زندان قرص‌های مخدر و مرگبار را بلعیدند. در این حادثه 35 زندانی به علت شدت مسمومیت به کام مرگ فرو رفته و 100 زندانی دیگر روانه بیمارستان شدند.
اعتصاب غذای چندین زندانی در ونزوئلا سرانجام مرگباری داشت.
هفته گذشته زندانیان یکی از زندان‌های شمال‌غرب ونزوئلا در اعتراض به وضع رفاهی و بهداشتی زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند. اما غفلت نگهبان زندان کافی بود تا روز پنجشنبه حادثه‌ای عجیب رخ دهد. وقتی زندانبان برای کنترل درها بازگشت ناگهان متوجه شد زندانیان از در خارج شده‌اند. با اعلام این خبر بلافاصله آژیرهای خطر در زندان به صدا درآمد. نگهبان‌ها به سرعت به سمت درهای خروج رفتند، اما هیچ زندانی آن‌جا نبود. تا این‌که ماموران در ماجرای هجوم زندانیان به بهداری زندان قرار گرفتند.
مردان زندانی در اعتراض به وضعشان در زندان قرص‌های مختلف را می‌بلعیدند. نگهبان‌ها کنترل اوضاع خشن در بهداری را در دست گرفته و زندانیان را آرام کردند. اما چند دقیقه بعد علایم مسمومیت در زندانیان بروز کرد. داروهای ضدتشنج، انسولین، آنتی‌بیوتیک و داروهای مخصوص فشارخون قرص‌هایی بود که در قفسه داروهای بهداری قرار داشت. تحقیقات اولیه نشان می‌داد بیش از 100 زندانی در اقدامی عجیب این قرص‌ها را بیش از حد مصرف کرده‌اند.
اما انجام معاینات پزشکی و تلاش پزشکان برای نجات 35 زندانی بی‌نتیجه ماند و آنها به کام مرگ فرو رفتند. 100 زندانی دیگر به دلیل مسمومیت تحت درمان قرار گرفته ‌که وضع جسمانی 20 نفر از آنان وخیم اعلام شده است.بعد از این حادثه تعدادی از خانواده‌های زندانیان که در انتظار آزادی اعضای خانواده‌هایشان بودند در مقابل زندان تجمع کردند.
آنها که هرگز تصور نمی‌کردند نام زندانی‌شان را در لیست کشته‌شدگان پیدا کنند نگهبان‌ها را مقصر اصلی این حادثه می‌دانند.گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌زودی دادگاهی برای محاکمه، مدیریت و نگهبان‌های این زندان برگزار خواهد شد.


تعداد بازدید :  208