شماره ۴۴۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

در حوادث هفته گذشته امدادگران بیش از 530 نفر را نجات دادند
امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در حوادث هفته گذشته بیش از 530 نفر را نجات و بیش از 1700 نفر را اسکان اضطراری دادند.
ناصر چرخ‌ساز، معاون عملیات سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر درباره امدادرسانی به 620 حادثه کشور از دوم تا صبح هشتم آذر، گفت: «از این حوادث، ۳۱۴ مورد جاده‌ای، 45 مورد شهری، ۴2 مورد سیل و آبگرفتگی، ۴۱ مورد برف و کولاک، 9 مورد کوهستان و بقیه مربوط به حوادث صنعتی-کارگاهی، دریایی-ساحلی؛ ریزش آوار، زمین‌لرزه، آتش‌سوزی جنگل و مراتع و  رانش زمین بود.»
او خاطرنشان کرد: «148 مورد خدمات حضوری و 6 مورد خدمات مناسبتی نیز در مدت مذکور انجام شد.»
چرخ‌ساز با اشاره به تأثیر ۲۱‌هزار و ۷۱ نفر از هموطنان از حوادث هفته گذشته، گفت: «از این تعداد ۱۰‌هزار و ۵۱۱ نفر در برف و کولاک، ۸‌هزار و ۳۱9 نفر در سیل و آبگرفتگی، یک‌هزار و 111 نفر در حوادث جاده‌ای، ۴۸ نفر در کوهستان و بقیه حادثه‌دیدگان متاثر از حوادث دیگر بودند.»
معاون عملیات امدادونجات سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که در این مدت یک‌هزار و ۷۶۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند، یادآور شد: «۲۱‌هزار و ۲۰ نفر بر اثر این حوادث آسیب دیدند که ۱۰‌هزار و ۵۱۱ نفر در برف و کولاک، ۸‌هزار و ۳۱۸ نفر در سیل و آب‌گرفتگی، یک‌هزار و ۷۲ نفر در حوادث جاده‌ای، ۴۸ نفر در کوهستان و بقیه در سایر حوادث دچار آسیب شدند.»
او با اشاره به این‌که در عملیات‌هایی که امدادگران و نجاتگران سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور انجام دادند ۵۳۳ نفر نجات یافتند، افزود: «از این تعداد ۲۹۴تن به وسیله امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل و ۲۳۹ نفر نیز سرپایی درمان شدند.»
چرخ‌ساز افزود که بیشترین آمار مصدومان منتقل‌شده به مراکز درمانی مربوط به حوادث جاده‌ای با 213 نفر بود.

4 داستان جدید در سامانه تلفنی واگویان
معاونت دانش‌آموزي سازمان جوانان هلال‌احمر از اضافه شدن چهار داستان در سامانه تلفني واگويان - سامانه قصه‌گوي سازمان جوانان هلال‌احمر - خبر داد.
 سعید بابايی معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر از اضافه شدن چهار داستان جدید در این شبکه به مناسبت ۸ آذر - روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس - خبر داد.
بابایی افزود: «این چهار داستان با عناوین کپسول، کمک به کشاورز، مانور زلزله و مینا به محتوا و تعداد قصه‌های واگویان با پیشبرد اهداف هلال‌احمر اضافه شد.
کودکان می‌توانند با شماره‌گیری و ورود به این شبکه از داستان‌های جدید استفاده کنند. شنیدن این داستان‌ها تقریبا رایگان است و برای شنیدن داستان‌ها غیر از مبلغ پالس عادی تلفن مبلغ اضافه‌ای مانند شبکه‌های مشابه از مخاطب کسر نمی‌شود.
برای تماس با شبکه واگویان ابتدا با شماره ۶۴۲۷ -۰۲۱ تماس بگیرید. برای مثال اگر مایل به شنیدن داستان‌های کودکانه با موضوعات بشردوستانه و امدادی هستید عدد یک را شماره‌‌گیری کنید. سپس می‌توانید با استفاده از کدهای ۰۱ تا ۲۸ از ۲۸ داستان این شبکه استفاده کنید. راه ساده‌تر آن است که بعد از شماره‌گیری ۶۴۲۷-۰۲۱ کدهای ۱۰۱ تا ۱۲۸ را به دلخواه وارد کنید تا داستان‌ها را بشنوید.

تجلیل کودک کرمانی در جشنواره نقاشی صلح و دوستی
سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمان از انتخاب اثر برتر کودک کرمانی شرکت‌کننده در جشنواره ملی صلح و دوستی خبر داد.
دکتررضا عباسی طی مراسمی که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاون جوانان هلال‌احمر استان برگزار شد از اثر برگزیده مهدی شیروانی، کودک ۸ساله شرکت‌کننده در جشنواره صلح و دوستی با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر کرد.
او با اشاره به تأثیرات روانی و آموزشی نقاشی بر شکل‌گیری هویت و شخصیت کودکان یادآور شد: مفاهیمی نظیر احترام به دیگران، صلح، رفاقت و حس مسئولیت اجتماعی ازجمله ارزش‌هایی است که از طریق نقاشی می‌توان به بهترین شکل به کودکان منتقل کرد.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان کرمان هدف از اجرای جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی را تبلیغ و ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی و توسعه مفهوم صلح‌خواهی در میان کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: امروز بهترین زمان برای انتقال پیام صلح و نوع‌دوستی به کودکان است. گفتنی است جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی با همکاری شبکه سراسری پویا برگزار می‌شود و اثر این کودک کرمانی از این شبکه پخش شد.


تعداد بازدید :  183