شماره ۱۵۴۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
عدد روز

7 استان  نرخ بیکاری‌شان کم شد

بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که در تابستان 1397 نرخ بیکاری 7 استان نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته کاهش یافته است.
بررسی جداول مرکز آمار بیانگر این است که نرخ بیکاری در استان‌های همدان، گلستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، چهارمحال‌وبختیاری و اردبیل در تابستان 1397 در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است. استان خراسان‌شمالی با نرخ بیکاری 9.8‌درصد تنها استانی بود که در این دوره زمانی نرخ بیکاری و اشتغال آن تغییری نداشت.

6 تا    24 درصد  مالیات بر ارث سهام عدالت متوفیان

سازمان امور مالیاتی کشور نحوه تعیین مالیات بر ارث سهام عدالت متوفیان را اعلام کرد که براین اساس مالیات وراث طبقه اول ۶، دوم ۱۲ و سوم ۲۴‌درصد تعیین شده است. بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص رفع ابهام محاسبه مالیات بر ارث سهام عدالت متعلق به متوفیان ‌سال ۱۳۹۵ و پس از آن، در تاریخ ۱۳ آبان ۹۷ توسط رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

80 درصد  کلید و پریز ایران تولید داخلی است

رضا عطری، مدیر برنامه‌ریزی یکی از شرکت‌های تولیدکننده کلید و پریز گفت: «درحال حاضر بیش از 80‌درصد تقاضای بازار ایران به کلید و پریز توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و تنها 20‌درصد این بازار که مربوط به تجهیزات و کلید و پریزهای لوکس است، وارداتی است.» این تولیدکننده کلید و پریز تصریح کرد: «شرکت‌های داخلی توان تأمین تمامی نیاز بازار داخلی به کلید و پریز صنعت برق را دارند و تولیدات تولیدکننده‌های ایرانی، از نظر رعایت استانداردها، کیفیت محصولات و قیمت تمام‌‌شده، کاملا با تولیدات دیگر کشورها رقابت‌پذیر است.»


تعداد بازدید :  190