شماره ۱۵۴۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# ربیع_الاول # پرسپولیس #ما_می‌توانیم#می‌جنگیم ‏# هالووین_تلویزیون‏ ‏# تئاتر_یک_درصدی‏

با پایان ماه‌های عزاداری محرم و صفر از روز گذشته بسیاری از کاربران با توجه به فرا رسیدن ماه قمری ربیع الاول این هشتگ را در توییتر داغ کردند. به عبارتی ساده اغلب این بچه مسلمان‌ها بودند که توییت‌های مختلفی درباره پایان ماه‌های عزاداری منتشر کردند و فرا رسیدن ماه ربیع الاول را تبریک گفتند.  بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری با این عنوان که «ربیع‌الاول بهار زندگی است»، اصلی‌ترین سوژه دنبال‌کنندگان این هشتگ برای انتشار مطلب بود.
 
امروز حساس‌ترین مسابقه تاریخ باشگاه پرسپولیس در شرایطی برگزار می‌شود که همه هواداران این تیم انتظار دارند شاهد قهرمانی دراماتیک تیم محبوب خود در لیگ قهرمانان آسیا باشند. آنها با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها و شکست دو بر صفر در بازی رفت،‌ امیدواری زیادی دارند که شاگردان برانکو کاری بزرگ انجام بدهند و آنها را به نخستین قهرمانی آسیا برسانند. به همین دلیل است که در فضای مجازی کمپین‌های مختلفی در رابطه با این بازی در روزهای اخیر راه افتاد که از روز گذشته هم در فضای مجازی ترند شد. جدا از هشتگ پرسپولیس، پرسپولیس، کاشیما و فینال آسیا،‌ یکی از کمپین‌های مورد توجه داغ شدن هشتگ #ما_می‌توانیم بود که حتی بازیکنان پرسپولیس هم با انتشار پست‌هایی در آن شرکت کردند و به همین ترتیب امیدواری زیادی برای قهرمانی در دل همه پرسپولیسی‌ها به وجود آمد. حالا هم همه منتظر اتفاقات این بازی بزرگ هستند.
 
گزارشی که در روزهای اخیر درباره تئاتر در خبرگزاری مهر کار شده نه‌تنها یکی از پربازدیدترین مطالب فرهنگی فضای ‏مجازی در روزهای اخیر بوده، بلکه کامنت‌های پرتعدادی هم درباره‌اش نوشته شده است. گزارشی که در آن خبر از خرید بلیت یک ‏درصدی تماشاگران یک نمایش پرفروش داده شده بود. مهر در جدیدترین آمار مخاطبان آثار روی صحنه مجموعه تئاتر شهر به تعداد بلیت فروخته شده و میهمان نمایش خاتون در سالن ‏اصلی این مجموعه اشاره کرده و آماری قابل تأمل ارایه داده است. طبق این گزارش در این نمایش از 8877 تماشاگر نمایش اصلی ‏تئاتر شهر، 8808 نفر بلیت میهمان گرفته بودند؛ یعنی کمتر از یک صدم از تماشاگران این نمایش در سالن اصلی، بلیت ‏خریده‌ بودند. آمار در ادامه ریزتر و البته جالب‌تر هم می‌شد:«از بین 8877 نفر تنها 69 نفر بلیت خریده بودند که هشت تایش ‏هم نیم بها بوده.» گزارش مهر در زمان کوتاهی یکی از پربازدیدترین گزارش‌های فرهنگی هنری فضای مجازی شد و گروه‌ها و کانال‌های گوناگونی ‏آن را دست به دست کردند. گزارشی که خبر از ادامه تفکر تئاتر دولتی کم‌تماشاگر داشت. آن‌هم در روز و روزگاری که تئاترهای ‏خصوصی با تماشاگران انبوه‌شان نشان داده‌اند این کودک دیگر می‌تواند روی پای خودش بایستد. نظرات کاربران نیز در همین ‏حوالی دور می‌زد. ‏
 
انتشار عکس دختر بازیگر صداوسیما در جشن‌هالووین هم در یکی دو روز گذشته سر و صدای زیادی ایجاد کرد. تصویری که ‏دختر شاهرخ استخری را در جشن‌هالووین نشان می‌داد که به نقل از اینستاگرام همسر این بازیگر بازنشر می‌شد. کاربران با کامنت‌هایی درباره تفاوت و تناقض لایف استایل خود بازیگران با زندگی‌هایی که در سریال‌های تلویزیون تبلیغ می‌شود، ‏پرسش‌هایی حیاتی طرح کرده بودند:« آیا در سریال‌های سازمان، به چنین رفتاری در میان مردم توجه می‌شود؟» یا  ‏«چرا سبک زندگی سازندگان مجموعه‌های اغلب مناسبتی سازمان، با پندواندرزهای آنها برای مردم ایران، متفاوت است؟»


تعداد بازدید :  322