شماره ۱۵۴۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
مسافران آخر هفته و باز هم یک تعطیلات تلخ دیگر

شهروند| این تعطیلات هم پرحادثه به پایان رسید. چند روز تعطیلی منتهی به آخر هفته باعث شد تا تعداد زیادی از شهروندان راهی جاده‌های مختلف کشور شوند. اما موج بارش‌ها و تغییر شرایط آب‌وهوایی به‌خصوص در مناطق شمالی و کوهستانی کشور خیلی‌ها را غافلگیر کرد. بارش برف و باران همراه با ریزش کوه در جاده‌های کوهستانی به‌خصوص محور کرج-چالوس بسیاری از مسافران را زمینگیر کرد تا نیروهای امدادی هلال‌احمر و راهداری وارد عمل شوند. البته در دیگر جاده‌های کشور هم حوادث جاده‌ای کم نبود. تصادف و واژگونی چند اتوبوس و مینی‌بوس و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان تعطیلات آخر هفته پرحادثه‌ای را رقم زد.
به گفته سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و‌ کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از 4 تصادف اتوبوس در بامداد جمعه  ۲نفر کشته و 21 نفر هم مجروح شدند. او در توضیح این 4تصادف گفت: «حوالی ساعت 1:55 بامداد جمعه در کیلومتر ۲۰ جاده ساوه - بویین زهرا در استان مرکزی بر اثر برخورد سواری پراید با اتوبوس، ۷ نفر مجروح شدند که یکی از آنها سرنشین پراید بود  و ۶ نفر دیگر از مسافران اتوبوس بودند.» او ادامه داد: «این اتوبوس با ۲۲ سرنشین از تنکابن به سمت اصفهان می‌رفت که بعد از تغییر مسیر ناگهانی سواری پراید و برخورد با سواری مذکور از مسیر خود منحرف و واژگون شد.» به گفته رئیس مرکز اطلاعات و‌ کنترل ترافیک پلیس راهور در حادثه دوم، حوالی ساعت 3:20 بامداد جمعه در کیلومتر ۴۴ محور دامغان-سمنان یک دستگاه اتوبوس به دلیل بی‌توجهی راننده و برخورد با کشنده هوو، ۲ نفر کشته و ۱۰ نفر هم مجروح شدند. این اتوبوس با ۲۷ سرنشین از مشهد به سمت تهران درحال حرکت بود که دچار این حادثه شد. سرهنگ نادر رحمانی درباره سومین حادثه هم توضیح داد: «حوالی ساعت ۳ بامداد جمعه تصادف یک دستگاه اتوبوس با کوه در باند شمالی آزادراه قزوین - رشت رخ داد که در پی آن ۴ نفر مجروح شدند. این اتوبوس با ۱۳ سرنشین از تهران به سمت لاهیجان درحرکت بود که دچار این حادثه شد.» رئیس مرکز اطلاعات و‌ کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا برخورد یک دستگاه اتوبوس با گاردریل در کیلومتر ۵۵ آزادراه امیرکبیر استان اصفهان را چهارمین حادثه برای اتوبوس‌های مسافربری عنوان کرد و گفت:  «این حادثه حوالی ساعت 6:45 بامداد جمعه درحالی رخ داد که اتوبوس با ۲۳ سرنشین از بوشهر به سمت تهران درحال حرکت بود. در این حادثه هم  عدم توجه به جلو از راننده اتوبوس باعث بروز این حادثه شده  است.»همچنین یک دستگاه مینی‌بوس هم در محور «کلیبر-آینالو» واژگون شد و 13 نفر را مجروح  کرد. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در تشریح جزییات این حادثه و سرنوشت مصدومان این حادثه گفت: «ساعت10:30 صبح جمعه (واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور کلیبر-آینالو)، به اورژانس گزارش شد. با حضور نیروهای امدادی در محل حادثه مشخص شد که مینی‌بوس با تعدادی مسافر به دلیل نامعلومی واژگون شده است. 13 مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) کلیبر منتقل شدند.»
واژگونی یک پراید در اتوبان قم به تهران هم حادثه خونین دیگری را رقم زد. در این حادثه که حوالی ساعت30: 23 دقیقه پنجشنبه شب رخ داد، دو نفر از سرنشینان پراید جانشان را از دست دادند و یک نفر هم مجروح شد. بنابر اعلام اورژانس قم در اين حادثه که ساعت45: 23 شب گذشته رخ داد، دو خانم حدود 22 و 45 ساله به دليل شدت آسيب‌هاي وارده در محل فوت کردند و يک کودک بشدت مجروح شده بود که با آمبولانس به بيمارستان شهيد بهشتي منتقل شد.
اما اتفاقات جاده‌ای تعطیلات آخر هفته به همین جا ختم نشد. تغییر شرایط آب‌وهوایی به دنبال ورود سامانه بارشی به کشور خیلی از مسافران به‌خصوص آنهایی که در جاده‌های کوهستانی بودند را غافلگیر کرد. بارش برف در ارتفاعات جاده چالوس همراه با ریزش کوه بسیاری از مسافرانی که این مسیر کوهستانی را برای تعطیلات آخر هفته انتخاب کرده بودند را زمینگیر کرد. همین  شد تا نیروهای هلال‌احمر مستقر در این محور روزهای پرکاری داشته باشند. به گفته سید فتح‌الله ‌هاشمی‌نژاد، رئیس هلال‌احمر کرج سه‌شنبه شب 157 مسافر گرفتارشده در جاده چالوس در پایگاه‌های هلال‌احمر شهرستانک و کندوان اسکان داده شدند. این مسافران به دلیل بارش برف در در محدوده گچسر تا تونل کندوان گرفتار شده بودند، همچنین نیروهای هلال‌احمر به 92 که دچار مشکلات تنفسی، سرمازدگی خفیف و مشکلات فشار خون شده بودند نیز، خدمات اولیه امدادی ارایه کردند. جاده پرطرفدار چالوس اما طی دو روز گذشته هم شاهد حوادث رانندگی متعددی بوده است که در مهمترین آنها  در 2 حادثه رانندگی صبح جمعه در این جاده 10 نفر مصدوم شدند. به گفته محمدحسین وطنی، معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان البرز نخستین حادثه ساعت 10 صبح جمعه به دنبال برخورد سه دستگاه خودرو در محدوده ماهان جاده کرج - چالوس سبب مصدومیت چهار نفر شد. در دومین حادثه 2 سمند با یکدیگر در محدوده دره تکاوران برخورد کردند که این تصادف هم 6 مصدوم برجای گذاشت.
‌این درحالی است که سانحه جاده‌ای در محور میانه-زنجان هم  سه فوتی برجای گذاشت. ساعت۲۰: ۱۹ سه‌شنبه (پانزدهم آبان)، برخورد تریلی با خودروی سمند در محور «میانه-زنجان»، سه فوتی برجای گذاشت. این سانحه منجر به مصدومیت سه نفر شد که مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.


تعداد بازدید :  383