شماره ۱۵۴۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
قلبی که مِهر می‌ورزد، جوان است

دکتر ناصر عمادی پزشکی است که مرز نمی‌شناسد. او متخصص پوست، عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و از مجروحان شیمیایی جنگ است. این پزشک داوطلب هلال‌احمر در کشورها و شهرهای مختلف حاضر می‌شود و نیازمندان را رایگان درمان می‌کند. آن‌چه در ادامه می‌آید، خاطره او از حضور در روستای کلاگر محله قائمشهر در روزهای پایانی خرداد ٩١ است:  
روزچهارشنبه 26/3/91 با هماهنگی آقای دکتر فاضلی به روستای کلاگر محله قائمشهر رفتم تا ویزیت رایگان را برای این روستای پرجمعیت داشته باشیم. از ساعت 9 صبح تا 1 بعدازظهر حدود 65 بیمار معاینه و برایشان نسخه درمانی تجویز کردم. آقای دکتر احمدی، مسئول مرکز بهداشت این روستا انصافا زحمت زیادی کشیدند؛ زیرا اولا معلوم بود که اطلاع‌رسانی خوبی انجام داده بود و دوما از اول تا آخر ویزیت بیماران با ثبت اطلاعات بیماران و تشخیص بیماری آنان، بسیار جدی و علاقه‌مند در کنارم بود تا بیشتر از بیماری‌های روستای تحت پوشش خود و درمان‌های آنها بداند. جالب‌تر آنکه با اکثر بیماران و خانواده‌های آنان مثل کدخدای محل آشنا، همدم و دلسوز بود. واقعا از حسن معاشرت و علاقه‌مندی ایشان به اهالی روستا لذت بردم و این به من نیرو و نشاط بیشتری القا می‌کرد. با تمام وجودم آن روز حس کردم که محبت انسان‌ها به یکدیگر می‌تواند موجب نزول الطاف و محبت بیکران الهی شود، مگر خدا از ما چه می‌خواهد. همانا که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «دل آدمی رمنده‌ای است که با مهر و محبت آرام می‌شود.» پس بدانیم دنیا را محبت و صداقت نجات می‌دهد و در عالم چیزی ارزنده‌تر و والاتر از محبت نیست. از هدیه آن به دیگران غافل نباشیم، زیرا ابتدا موجب آرامش و آسایش  هدیه‌کننده آن است. خدا ما را در دنیا و آخرت عاقبت بخیر کند.
نماز چگونه جسم و جان را از بیماری پاک می‌کند
امشب از جناب دکتر قائدی عزیز (پژوهشگر، روانپزشک و یکی از جانبازان پرافتخار جنگ تحمیلی)  ایمیلی دریافت کردم تا به عظمت نماز بیشتر آگاه شوم و اینقدر سرگرم دنیا و آرزوهای آن  نشوم. امام علی(ع) فرمود: «از حبیب خودم رسول خدا(ص) شنیدم كه فرمود: امیدبخش‌ترین آیه قرآن این آیه است. «واقم الصلوة طرفی النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلك ذكری للذاكرین» سوره هود آیه 114. و فرمود: «ای علی! آن خدایی كه مرا به حق مبعوث كرده و بشیر و نذیرم قرار داده، هنگامی که یكی از شما برمی‏‌خیزد برای وضوگرفتن، گناهانش از جوارحش می‏ریزد و وقتی به روی خود و به قلب خود متوجه خدا می‌شود، از نمازش كنار نمی‏رود، مگر آنكه از گناهانش چیزی نمی‌ماند و مانند روزی كه متولد شده پاك می‏شود و اگر بین هر دو نماز گناهی بكند، نماز بعدی پاكش می‏كند،» آنگاه نمازهای پنجگانه را شمرد. بعد فرمود: «یا علی جز این نیست كه نمازهای پنجگانه برای امت من حكم نهر جاری را دارد كه در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع كسی كه بدنش آلودگی داشته باشد و خود را روزی پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهای پنجگانه هم به خدا سوگند برای امت من همین حكم را دارد.» ساعت یک نیمه‌شب سه‌شنبه 30/3/91 از قائمشهر عازم تهران هستم تا بعد از ویزیت بیماران در بیمارستان بهارلو (میدان راه‌آهن) در نخستین جلسه نخبگان علمی شاهد و ایثارگر کشور برای بررسی مقالات برتر شرکت کرده و بعد جلسه مجددا از تهران برای ویزیت بیماران در کلینیک طوبی به ساری برگردم. باشد تا در عمل و کردار یادآور نام علی(ع) باشیم.


تعداد بازدید :  393