«به امید دویستمین شماره»؛ این آرزوی پروفسور یحیی کمالیپور برای مجلهای است که از مرز صدتایی گذشت و حالا صدویکمین شماره خود را منتشر کرده؛ مجلهای که سالهاست همراه با دانشجویان و پژوهشگران ارتباطات و اهالی مطبوعات پیش میرود و استقامتش ستودنی است.
محور این شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» موضوع سواد رسانهای و اقتصاد است. در این شماره، انجمن سواد رسانهای ایران در راستای بررسی تاثیرات رسانهها بر افکار عمومی درحوزه اقتصاد، پرونده ویژهای را منتشر کرده است. در ابتدای پرونده این شماره، گفتوگو با حسن بشیر، رئیس هیأتعلمی دومین همایش بینالمللی سواد رسانهای و اطلاعاتی با تیتر سواد رسانهای بدون «عدالت محتوایی» بیمعناست، مورد توجه قرار میگیرد. برخی از عناوین پرونده یادشده: شامل چگونه سواد رسانهای، اقتصاد را مدیریت میکند؟ نوشته محمدصادق افراسیابی مدیرعامل انجمن سواد رسانهای ایران، سواد رسانهای راه مقابله با جنگ رسانهای و تبلیغاتی نوشته معصومه نصیری، قائممقام انجمن سواد رسانهای ایران، سواد رسانهای، اشتغال و ارزشآفرینی نوشته سیدبشیر حسینی، مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشگاه صداوسیما، گفتوگوی مائده شیرپور با دکتر محمدتقی روغنیها با عنوان «همه نیازمند دانش زندگی در اتاق شیشهای هستیم»، «تاثیر شبکههای رسانهای بر چالشهای اقتصادی» به قلم غلامرضا کاتب، جزیرههای رسانهای، خطر پیشروی سواد رسانهای نوشته سیدمحمدعلی ابطحی، سواد رسانهای و شبکههای اجتماعی نوشته «مهدی انجیدنی»، سواد رسانهای راه نجات برند ملی از آشفته بازار مجازی نوشته محمدرضا رستمی، چرا به سواد رسانهای نیاز داریم؟ نوشته سیدناصر بهشتی، لزوم ارتقای سواد رسانهای در مهندسی اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد اجتماع به قلم محمدمهدی انصاری.
برای خرید نسخه الکترونیک این شماره و مطالعه تمام شمارههای ماهنامه میتوانید از لینک
http://www.magiran.com/cmmagazine استفاده کنید.