شماره ۱۴۸۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# سهراب_مرادی # کیانوش_رستمی # زنان _پخش_مسابقات # دولت_الکترونیک #جهرمی #رشیدپور

سهراب مرادی دیروز سیزدهمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا را از آن خود کرد. اما داغ شدن هشتگ نام او یک علت دیگر داشت. این قهرمان وزنه‌برداری دیروز در شرایطی طلا گرفت که رکورد جهان را هم بعد از 19 سال به نام ایران زد و حالا رکورد‌های هر جهان و المپیک یک ضرب،‌ دو ضرب و مجموع وزن خود را در این رشته در اختیار دارد. این افتخار قهرمان بی‌حاشیه و بااخلاق ورزش ایران به قدری مورد توجه مردم قرار گرفت که برایش در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی سنگ تمام گذاشتند و از اوتشکر کردند. فقط کافی است نام سهراب مرادی را در توییتر جست‌وجو کنید آن وقت متوجه خوشحالی ویژه مردم از قهرمانی او خواهید شد. البته افتضاح به بار آمده از سوی کیانوش رستمی و کل کل با سهراب مرادی برای رسیدن به مدال طلا و از دست دادن مدال نقره و رسیدن این مدال به قطر تندترین واکنش مردم را در وزن 94 کیلوگرم در فضای مجازی به دنبال داشت. حالا همه خواهان برخورد با کیانوش رستمی هستند. وزنه‌برداری که احتمالا در روزها و هفته‌های آتی در صدر حواشی و جنجال قرار خواهد داشت.

فریبا محمدیان، معاون وزیر ورزش در امور زنان تنها چند روز مانده به شروع بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در جمع خبرنگاران به صورت رسمی اعلام کرده بود که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توافقات با صداو سیما به این شکل است که مسابقات زنان ورزشکار ایرانی در بازی‌های آسیایی هم از تلویزیون پخش شود. منتهی نکته قابل تامل اینجاست که تا به اینجای مسابقات هیچ کدام از مسابقات زنان به صورت زنده پخش نشده و وعده مدیران وزارت ورزش عملی نشده است. همین اتفاق باعث اعتراض‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها شده است. مردم هم با هشتگ زنان و پخش مسابقات در حال انتقاد از مسئولان وزارت ورزش هستند که وعده‌هایشان برای پخش مسابقات زنان ورزشکار عملی نشد.
 
مجموعه توییت‌های آذری جهرمی وزیر جوان فناوری و ارتباطات درباره راه‌اندازی دولت الکترونیک برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد در روزهای اخیر سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است. جهرمی در یک توییت نوشت: «باید اژدهای هفت سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مُفسد، اين تنها راه باقی مانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، به عنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت.» او سپس با هشتگ گزارش به مردم در توییت دیگری نوشت: «آماده‌ام؛ اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح این فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم، چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آن گونه که باید پیش نمی‌رود.» به دنبال این توییت رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید هم رسما برای وقت دادن به وزیر در توییتر اعلام آمادگی کرد تا توضیحاتش را به مردم ارایه بدهد.

 


تعداد بازدید :  447