شماره ۱۴۸۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

قیمت خشکبار سر به فلک کشید
فارس| قیمت انواع خشکبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۰ تا صددرصدی داشته به طوری که قیمت پسته و گردو به مرز کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلوگرم بادام پوست کنده ۸۵ هزار تومان،‌ انجیر بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، گردو بین ۸۵ تا ۹۸ هزار تومان، در بازار مولوی قیمت خورده است. اگر سری به خشکبارفروشی‌های لوکس و معتبر سطح شهر بزنیم، قیمت‌ها به مراتب بالاتر از این رقم‌هاست.
این موضوع در حالی رخ می‌دهد که سال گذشته هر کیلوگرم پسته درجه یک در نهایت به ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان می‌رسید، اما امسال این نوع خشکبار به کیلویی ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

۶۰۰ هزار موبایل بلاتکلیف در انبارها
تسنیم|مهدی محبی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گوشی در انبار‌ها است که باید دولت مجوز فروش دهد. او درباره وضعیت بازار گوشی تلفن همراه گفت: وضعیت بازار خوب نیست زیرا اجازه فروش به شرکت‌ها داده نشده است.
محبی ادامه داد: به دلیل اتفاقات صورت گرفته، گوشی‌های تلفن همراه در انبارها باقی مانده و تا مشکل حل نشود همچنان بازار با مشکل مواجه است . محبی تصریح کرد: برخی کالاها با ارز ثانویه وارد کشور شده، اما اجازه ورود به بازار را ندارند و دلیل آن  گرانفروشی است که دولت اعلام کرده شرکت‌ها براساس دلار 4 هزار و 200تومانی گوشی تلفن همراه را وارد کرده‌اند و تا اجازه داده نشود نمی‌توانند بفروشند.


تعداد بازدید :  527