شماره ۴۳۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ آذر
صفحه را ببند
«ما پیروزیم» تا نامه زیباکلام به جنتی

1- عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان روز گذشته یادداشتی با عنوان «ما پیروزیم» منتشر کرد. گنجی ‌معتقد است هر آنچه نتيجه مذاكرات باشد ما پيروز صحنه‌ايم و در پاسخ به این‌که منطق اينكه ما پيروز صحنه هستيم چيست؟ نوشته است:  «زماني ما بايد احساس شكست كنيم كه به دنبال ساخت بمب اتم بوده باشيم و اكنون ناكام شده‌ايم. در صورتي كه اين گزينه هيچ موقع مورد نظر ما نبود و حرمت شرعي آن نيز اعلام شده است. بنابر اين در همه ابعاد ديگر ما پيروز ميدان هستيم. »
2- صادق زيباکلام درباره موضوع «فساد» در وبلاگ خبرآنلاین، نامه‌ای سرگشاده به آيت‌الله احمد جنتي، دبیر شورای نگهبان نوشت و مسئوليت‌ها و اختيارات شوراي نگهبان را يادآور شد. زیباکلام در این نامه به خطبه‌های نماز جمعه 30 آبان آیت‌الله جنتی اشاره کرده که در آن،‌ امام جمعه موقت تهران از گسترش مفاسد و ناهنجاري‌هاي موجود در کشور، گلايه و اظهار تأسف کرده بود، نوشته است: «پرسشم از حضرتعالي آن است که به‌راستي مسئوليت آنچه شما به‌عنوان وجود فساد در کشور مي‌فرمائيد برعهده کدام نهاد است؟ کجا قصور صورت گرفته و کدام دستگاه در انجام وظايفش مرتکب کوتاهي شده که اين مشکلات و مفاسد که مي‌فرمائيد امروزه گريبانگير جامعه‌مان شده؟ مشکلم از اين‌جا شروع مي‌شود که هر دو قوه اصلي مقننه و مجريه که مسئوليت سياست‌هاي خرد و کلان کشور را برعهده دارند (و علي‌القاعده بيشترين تقصير و مسئوليت درخصوص مفاسدي که اشاره فرموديد برعهده اين دو نهاد است)، هم نظارت بر سياست‌هايشان و هم انتخاب مجريان و کارگزارانشان مستقيم و غيرمستقيم برعهده جنابعالي و همکارانتان در شوراي محترم نگهبان بوده است.»
3- محمدعلی ابطحی رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات، در صفحه‌ شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «عزت ما فقط در گرو تحقق شعارهایمان نیست، عزت ما در گرو موفقیت مذاکرات هسته‌ای‌مان هم هست. حالا آخرین برگ‌های توافق هسته‌ای ورق می‌خورد. ‌ای دنیا، مردم ایران را درک کنید...‌ ای مذاکره‌کنندگان، تمام انرژی مثبت ملتتان نثارتان.... دست پر برگردید.»
4- روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشت:  «اول آذر هر‌سال یادآور ضایعه تلخ عروج بزرگمردی از تبار مدیریت قاطع اسلامی و مظلومیت در عین وفاداری به عهد است. یاد و نام مرحوم علی کردان همیشه زنده است و روحش شاد.»
علی کردان وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد بود که ‌سال 87 به خاطر جنجال‌های پیرامون مدرک تحصیلی‌اش توسط مجلس شورای اسلامی، استیضاح و پس از رأی عدم‌اعتماد اکثریت نمایندگان، از سمت خود، برکنار شد.


تعداد بازدید :  267