شماره ۴۳۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ آذر
صفحه را ببند
سوت و کورترین دربی میلان
آخرین چراغ را روشن نگه دار

شهروند| روزگاری دربی میلان آن‌قدر ستاره داشت که هر مربی حتی 5 ستاره هم در هیاهوی بازیکنان دیده نمی‌شد اما قسمت صد و شصت و یکم مادونینا در سری آ در فقر مطلق، ستاره‌ای به نام روبرتو مانچینی دارد؛ مردی که در اولین بازی دوره دوم مربیگری خود در اینتر وظیفه دارد از همین امشب افتضاحات دوران یک‌سال و چند ماه ماتزاری را جبران کند.
کواچیچ و شاید تورس
عکس‌های جلد 2 روز اخیر گاتزتا، روند دربی از خیلی خوب به خیلی بد را نشان می‌دهد. این روزنامه دیروز عکسی از کواچیچ و تورس چاپ کرده و این دربی اولی‌ها را ستاره‌های احتمالی تیمشان نامید. امروز اما مصاحبه‌ای از شوچنکو، بهترین گلزن تاریخ دربی و میلیتو، بهترین گلزن اینتر در تاریخ دربی‌های معاصر منتشر شده تا مشخص شود دیروز، دربی چقدر خوش بود و امروزش، چقدر بد و ناگوار! اینتر در فاصله 12 امتیازی یووه صدرنشین، حداقل لیگ اروپا و حداکثر فصل آینده لیگ قهرمانان را هدف قرار داده و به این منظور ابتدا باید در گام اول با شکست دادن میلان در جدول بالاتر از رقیب بایستد. البته میلان اینزاگی پس از 4 بازی بدون برد، اصلا دوست ندارد یک امتیاز برتری فعلی بر نرآتزوی را از دست بدهد. اخراج بونرا در بازی منجر به تساوی 2 بر 2 مقابل سامپدوریا، باعث از دست رفتن فرصت حضور در دربی برای این بازیکن شد و از طرفی نتیجه نهایی، پنجمین تساوی روسونری را رقم زد؛ تیمی که در 11 بازی این فصل فقط 2 بار باخته است. پیروزی در این بازی مهم است اما به معنای تضمین موفقیت آینده نیست؛ چه این‌که اینتر بعد از برد در دربی دسامبر، 6 بازی بدون برتری را تجربه کرد و در عوض میلان 4 بازی از 6 رقابت بعدی خود در همه رقابت‌ها را برد! بزرگ‌ترین غایب بازی، دی یونگ هلندی است که به خاطر مصدومیت در بازی‌های ملی اخیر قادر به همراهی روسونری نیست.
نکات آماری
  در 160 دربی لیگی قبلی 2 تیم، اینتر با 60 برد، 50 تساوی و 50 باخت شرایط بهتری دارد./   میلان در تاریخ سری آ از هیچ تیمی به اندازه اینتر گل نخورده و به هیچ تیمی هم به اندازه نرآتزوری نباخته است! /   میلان بعد از آخرین پیروزی‌اش بر اینتر در 5 دربی اخیر یک تساوی و 4 باخت را تجربه کرده است./   در 12 بازی لیگی قبلی، اینتر 6 و میلان 5کارت قرمز دریافت کرده‌اند./   میلان در هیچ یک از 4 دربی لیگی قبلی پیروز نشده است./   اینتر در 7 دربی لیگی گذشته 2 برد، 2 تساوی و 3باخت داشته است./   اینتر بیش از همه تیم‌های فصل جاری سری آ در 15 دقیقه اول گل خورده است؛ 5 بار!


تعداد بازدید :  271