شماره ۴۳۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   آخرین تصمیم‌ها درباره پتروشیمی‌ها| علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس گفت: در حال حاضر در مجلس طرح دایمی کردن احکام بودجه مطرح است که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده و بررسی آن به‌زودی آغاز می‌شود. بر این اساس آنچه در این احکام برای شرکت‌های پتروشیمی مدنظر قرار گرفته، مصوبه‌ای است که عقد قرارداد بلندمدت در آن پیش‌بینی شده و نرخ محصولات متناسب با قیمت‌های جهانی تغییر می‌کند. همچنین در صورتی که دولت محصولات شرکت‌ها را قیمت‌گذاری کند، مابه‌التفاوت را از قیمت گاز تخفیف بگیرد.

  حذف نمایندگان سهام عدالت به دستور وزیر اقتصاد بود| داریوش پاک‌بین، رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت نسبت به سکوت علی طیب‌نیا و شیطنت‌های مدیران میانی انتقاد کرد و با بیان این‌که ممانعت از حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع به دستور وزیر اقتصاد بود، گفت: رئیس‌جمهوری هنوز پاسخی به نامه گلایه‌آمیز سهام عدالتی‌ها نداده است.

  ارزش معاملات 64‌درصد افزایش یافت| در آبان‌ماه امسال، 17‌میلیارد و 582‌میلیون سهم به ارزش 45‌هزار و 322‌میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. معاملات انجام شده در آبان‌ماه امسال، طی یک‌میلیون و 550‌هزار و 40 دفعه انجام گرفت. بر این اساس، حجم معاملات در قیاس با مهرماه، 45.5‌درصد و ارزش معاملات 64.5‌درصد رشد داشته است. روند شاخص کل نشان می‌دهد که این متغیر طی آبان‌ماه امسال، 1.5‌درصد رشد داشت و در آخرین روز این ماه به 75‌هزار و 248واحد رسید.

  سهام 23 شرکت در سبد واگذاری آذرماه| سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سهام 23شرکت دولتی در آذرماه امسال از طریق بورس، فرابورس و مزایده واگذار می‌شود. بلوک 87.08‌درصدی سهام حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس و  33.93‌درصد سهام شرکت ساختمانی عمران تکلار یکم آذر به ترتیب در بورس و فرابورس عرضه شدند. همچنین امروز 20‌درصد سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عرضه ‌شد.


تعداد بازدید :  185