شماره ۴۳۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ آذر
صفحه را ببند
در جست‌وجوی آشتی صادقانه

بهروز وجدانی  پژوهشگر موسیقی

از هر ابزار و عملی که برای تشویق مردم به تحقیق و پژوهش و نوشتن استفاده کنیم، کار خوبی کرده‌ایم. خصوصا در شرایط کنونی که با ظهور و بروز تکنولوژی‌های مدرن (که البته فی‌نفسه خوب هستند)، جوانان با کتاب و کاغذ بیگانه شده‌اند. اگر بتوان در هفته کتاب حتی ‌درصدی از جوانان را به مقوله کتاب و کتابخوانی تشویق کرد، کار بسیار ارزشمندی است. این‌که به آنها این شوق را بدهیم که به کتابخانه‌ها بروند، ببینند اجدادشان چه کارهای عظیمی انجام داده‌اند و بدون امکانات امروزی چه گنجینه‌هایی را در اختیارشان گذاشته‌اند، اقدام بسیار مهمی است. جوانان نیز از مسأله کلی که درباره کتاب رایج است، جدا نیستند.
جوانان امروز کمتر به سمت مجلات و کتاب گرایش دارند. آنها سوالات خود را با چند دقیقه وقت گذاشتن در اینترنت و شبکه‌های مجازی و چند کلیک ساده به‌صورت سطحی رفع می‌کنند. تنبلی و بی‌حوصلگی که درمورد برخورد جامعه با کتاب وجود دارد شامل حال جوان‌ها نیز می‌شود.
با توجه به شرایطی که به وجود آمده می‌خواهم به مسئولان پیشنهاد کنم در مقام مسئول کار خود را بکنند اما  اجازه بروز و ظهور نظرات کارشناسان را هم بدهند. اگر رابطه بدنه مدیریتی ما با کارشناسان و نیروی انسانی متخصص کمرنگ شود، حاصل کار به دلخواه هیچ‌کدام از دو طرف نخواهد بود. مدیران باید از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند، از نیروی انسانی و امکانات سنتی گرفته تا تکنولوژی‌های مدرن. البته این یک امر طبیعی است که هر مدیری باید در برابر  مقام بالاتر خود پاسخگو باشد اما این نکته را نیز نباید از ذهن دور کنیم که در هر جایی که رابطه مدیران با کارشناسان کمرنگ شود، فرهنگ این مملکت ضربه خورده است.
باید کاری کنیم کارشناسان و مسئولان با هم به صورت صادقانه آشتی کنند تا حاصل کار برای هر دو طرف، قابل اتکا باشد و فرهنگ جامعه را به روزهایی پرفروغ‌تر برساند.

 


تعداد بازدید :  130