شماره ۱۴۲۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
آدرس عوضی!

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

ابتدا خودم و شما را توصیه می‌کنم به پروا. پروا از این‌که مبادا ندیده و نشنیده به افراد صدیق و مهربان تهمت بزنیم! در این ایامی که شما مرفهین، مشکل اول مملکت را اموری واهی مثل ارز و ماشین و مسکن می‌دیدید، یک‌بار دیگر دست استکبار جهانی رفت طرف نوجوانان و دختران این مملکت و عده‌ای ساده‌لوح هم که دنباله‌روی بیگانگان هستند، به جای تحقیق و تفحص و لفت‌دادن و معطل کردن و اطاله، زرتی آمدند و اعلام کردند که به تعدادی از دختران ایرانشهر تجاوز شده است. وقتی شهروندانی، نماینده خوب، نماینده فهیم، نماینده عاقل نداشته باشند، این می‌شود! چطور می‌شود وقتی هنوز نقش شیشه نوشابه در این ماجرا واکاوی نشده، یک عده متجاوز مهربان و حساس را متهم کرد؟! چطور شما هنوز نمی‌دانید که کل مشکلات مملکت ما یا از شیشه پپسی است، یا از شیشه کوکا، یا فامیل‌های صدام، یا من و تو؟!... نه! من و تو نه! ... من و تو! ندا و سالومه و طغرل و بفرمایید شام! من و تو که عددی نیستیم! سریع جمعمان می‌کنند!
همین چند وقت پیش در شهری شایع کردند که اسید پاشیده شده، خب از کجا معلوم واقعا اسید پاشیده شده باشد؟ شاید کسی می‌خواسته جوهرلیمو به دخترها تعارف کند، اشتباهی جوهرنمک داده، چرا انسان‌ها رو زود قضاوت می‌کنید؟ آیا با شیشه پپسی پر از اسید نمی‌شود اسیدپاشی کرد؟!
یک عده از خدا بی‌خبر و تاجر‌نما، هی داد می‌زنند که ارز نیست، ارز نیست، دلار گران است، یورو نیست، آیا تحقیق شده است؟! آیا شما خودتان به یک‌یک صرافی‌های ایران سر زده‌اید؟! یک یکی‌شان؟! خب، شما به صرافی‌های خارج ایران هم سر زده‌اید؟! نرفته‌اید! من یک حقوقدانم! من رفته‌ام و سر زده‌ام و تا دلتان بخواهد دلار و پوند و یورو بود، اعتقاد ما به ما می‌گوید وقتی دلار و یورو نبود، نباید در رسانه‌ها جار بزنیم! باید نقش شیشه پپسی را در بازار ارز پیدا کنیم! باید ببینیم انگیزه این ارزهای عزیز برای گران شدن چیست؟!
یا یک عده از شماها هی سروصدا می‌کنید که اجاره‌خانه گران است، به درک که گران است، نباید چهره کشور را خراب کنیم، نباید بگذاریم آن سالومه ملعون که اخیرا کمی هم چاق شده و چقدر هم به او می‌آید و آن پوریای کچل ما را به سخره بگیرند. اینها همین اجاره‌بهای مسکن را بهانه می‌کنند و در سالی تاک سوفیا لورن را به‌عنوان کسی که همیشه خانه‌اش را ارزان اجاره می‌داد، معرفی خواهند کرد! چه اشکال دارد مردم در پارک و روی زیلو بخوابند؟ مردم ما در چادر و کانکس می‌خوابند، ولی نمی‌گذارند آن شبکه مورددار در برنامه‌های اقتصادی خود، چهره ما را سیاه نشان دهد!
وقتی به شما می‌گویم اول تحقیق کنید، بعد حرف بزنید، به خاطر همین قیل و قال بیهوده درباره قیمت میوه است. خب مردم ما اشکنه که می‌خورند، چند ماهی هم پیاز بخورند به جای هلو و آلو و گیلاس و سایر میوه‌های تحریک‌آمیز! مگر آن داستان یادتان رفته؟ شما که هم کتک خوردید و هم پول دادید، فقط مانده پیاز بخورید!


تعداد بازدید :  364